The Gathering

forum
It is currently 17 Jun 2024, 06:28

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 283 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 08 Mar 2004, 15:44 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
en daarna een vette aanklacht van de Oor krijgen..vanwege het weglaten van (C) OOR :wink:

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 14:38 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Ik heb gister heb interview uitgeschreven, maris gaat t als t goed is online plaatsen

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 18:10 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 28 May 2003, 10:52
Posts: 596
Jajaja... dat was ook snel :D:D:P!....... nou als ie online komt zou ik um gaan lezen":D:D:D:D waar gaan juillie um eigenlijk plaatsen
??

_________________
The world may be a dream, but as long as we are in that dream, we have to take it seriously, because whenever you get hit by a dream club, you are going to suffer from a dream headache.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 18:11 
Offline
Always
Always

Joined: 31 Dec 2003, 19:22
Posts: 4072
Dát vraag ik mij ook af .....


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 18:26 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Misschien dat ze het op Metal March zetten?

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 18:33 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
nee metal march kan de pot op....ik zet um alleen hier op en op mijn nefertem msn group en daar blijft het bij....maar ik ben interview aan het opleuken...foto erbij.....maar niet vandaag want ik ben dadelijk weg....zo word morgen...denk ik....

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 21:29 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Mariska wrote:
nee metal march kan de pot op....ik zet um alleen hier op en op mijn nefertem msn group en daar blijft het bij....maar ik ben interview aan het opleuken...foto erbij.....maar niet vandaag want ik ben dadelijk weg....zo word morgen...denk ik....


sorry maris, k heb m al doorgevoerd aan mm.com, k wil m namelijk ook aan een wat breder publiek passen!

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 23:03 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Shrink wrote:
Mariska wrote:
nee metal march kan de pot op....ik zet um alleen hier op en op mijn nefertem msn group en daar blijft het bij....maar ik ben interview aan het opleuken...foto erbij.....maar niet vandaag want ik ben dadelijk weg....zo word morgen...denk ik....


sorry maris, k heb m al doorgevoerd aan mm.com, k wil m namelijk ook aan een wat breder publiek passen!


had je dat eerst ff niet tegen mij kunnen zeggen...want ik had um namelijk op een ander site kunnen zetten wat meer mensen trekt dan op die site :roll:

maargoed laat maar....

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2004, 19:16 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Mariska wrote:
Shrink wrote:
Mariska wrote:
nee metal march kan de pot op....ik zet um alleen hier op en op mijn nefertem msn group en daar blijft het bij....maar ik ben interview aan het opleuken...foto erbij.....maar niet vandaag want ik ben dadelijk weg....zo word morgen...denk ik....


sorry maris, k heb m al doorgevoerd aan mm.com, k wil m namelijk ook aan een wat breder publiek passen!


had je dat eerst ff niet tegen mij kunnen zeggen...want ik had um namelijk op een ander site kunnen zetten wat meer mensen trekt dan op die site :roll:

maargoed laat maar....


je hebt gelijk, en stefan verdient t interview niet, k heb m al gevraagd m niet te plaatsen

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2004, 22:53 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Shrink wrote:
Mariska wrote:
Shrink wrote:
Mariska wrote:
nee metal march kan de pot op....ik zet um alleen hier op en op mijn nefertem msn group en daar blijft het bij....maar ik ben interview aan het opleuken...foto erbij.....maar niet vandaag want ik ben dadelijk weg....zo word morgen...denk ik....


sorry maris, k heb m al doorgevoerd aan mm.com, k wil m namelijk ook aan een wat breder publiek passen!


had je dat eerst ff niet tegen mij kunnen zeggen...want ik had um namelijk op een ander site kunnen zetten wat meer mensen trekt dan op die site :roll:

maargoed laat maar....


:o

:o

je hebt gelijk, en stefan verdient t interview niet, k heb m al gevraagd m niet te plaatsen

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 18:13 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
The Gathering

Image

The Gathering bestaat 12½ jaar. De echte doorbraak maakte de band echter pas door toen zangeres Anneke van Giersbergen acht jaar geleden besloot de band te versterken. Om te vieren dat The Gathering 12½ jaar bestaat werd onlangs de nieuwe mini-cd 'Black Light District' uitgebracht. Niet alleen sluit 'Black Light District' de eerste 12½ jaar af, ook wordt het Century Media tijdperk voorgoed afgesloten. Anneke van Giersbergen vertelt ons hoe de band op de eerste 12½ jaar terug kijkt...

Met heel veel plezier. Voor de jongens in de band is het natuurlijk anders dan voor mij. Zij hebben de band vanaf het begin af aan meegemaakt, terwijl ik nog maar acht jaar in de band zit, hoewel dat natuurlijk ook al weer een hele tijd is. We hebben in die jaren echt van alles meegemaakt en kijken met veel plezier terug op alle platen die we gemaakt hebben.

The Gathering heeft zich in die 12½ jaar nogal ontwikkelt op muzikaal gebied...

Ja en dat zullen we waarschijnlijk ook altijd blijven doen. We hebben nog heel veel ideeën en ook dingen op de plank liggen die echt heel anders zijn dan al het andere wat we tot nu toe hebben uitgebracht. Sommige mensen zeggen dat we voor een andere bandnaam hadden moeten kiezen. We hebben er echter nooit echt over na gedacht om de bandnaam te veranderen, het was voor ons gewoon de evolutie van de band. Er liggen echter nog wel dingen op de plank die wel heel anders zijn en niet direct als The Gathering klinken, misschien dat we die ooit nog eens onder een andere naam uitbrengen.

Toch zijn er nog steeds mensen die wachten op 'Mandylion deel 2'..

Die zijn er inderdaad. En ik kan me daar ook wel een beetje in vinden. Voor veel mensen is dat gewoon de mooiste plaat die we ooit hebben uitgebracht, en dan is het logisch dat ze hopen dat we nog eens zo'n plaat zullen uitbrengen, dat zou ik zelf in dat geval ook doen. Er is echter ook een grote groep mensen die ons altijd gevolgd hebben en die naast de oude albums ook de nieuwe albums erg goed vinden. Ook zijn er mensen die alleen albums als 'If then else' en 'How to measure a planet' goed vinden en niets van 'Mandylion' en 'Nighttime birds' moeten hebben. We kunnen gewoon niet iedereen tevreden houden. Het blijft per slot van rekening muziek en iedereen heeft zo z'n eigen mening erover. Dat zal wel altijd zo blijven.

'Black Light District' is de eerste release op het eigen Psychonaut Records. Is het altijd al een wens geweest van de band om een eigen platenlabel te hebben?

Eigenlijk niet. Maar we zijn als band erg succesvol en willen graag in de toekomst ons eigen ding blijven doen zonder bemoeienissen van platenbazen. Ons vorige contract met Century Media was wat dat betreft slecht geregeld en toen het contract was afgelopen wisten we al zeker dat we het in ieder geval niet wilden verlengen. Vandaar dat we besloten om Psychonaut Records op te richten. Het is wel erg veel werk om ook nog een platenmaatschappij draaiende te houden. Plotseling komen er ook heel andere dingen om de hoek kijken. We willen gewoon graag de muziek maken zoals we die zelf willen maken, het hele platenmaatschappij gedoe interesseert ons niet zo, maar we houden op deze manier de boel wel zelf in de hand en behouden zelf ook alle rechten, en dat is wat we graag willen. Buiten de Benelux zullen de albums trouwens onder licentie verschijnen van grotere platenmaatschappijen.

Image

Meest opvallende nummer op 'Black Light District' is zonder twijfel het zestien minuten durende titelnummer. In het nummer is ook een gastbijdrage weggelegd voor Sarah Jezebel Deva, vooral bekend van haar werk met Therion. Vanwaar deze verassende bijdrage?

Toen we het nummer geschreven hadden vonden we dat zang niet op zijn plaats zou zijn aan het begin van het nummer. Toch vonden we dat er iets moest gebeuren. We zaten er eerst aan te denken om een sample uit een film toe te voegen, maar dat was al zo vaak gedaan dat we besloten dat in ieder geval niet te doen, we wilden iets nieuws. Toen kwam onze toetsenist (Frank Boeijen) met het idee om Sarah te vragen. Sarah is een goede vriendin van mij en heeft een erg mooie stem en de rest van de band vond het dan ook een erg goed idee om haar te vragen en zij graag een bijdrage leveren. Sarah is natuurlijk vooral bekend van haar Opera zang bij Therion en dus horen we nu een hele ander Sarah dan we gewend zijn.

Kunnen we 'Black Light District' zien als een voorproefje op het nieuwe album wat later dit jaar uitkomt?


Op zich wel denk ik. Alleen zal het nieuwe album wat serieuzer van aard zijn. Ik denk dat we na de korte nummers van ons laatste album 'If then else' weer de behoefte hadden om wat langere nummers te schrijven, meer richting het materiaal van 'How to measure a planet' zeg maar.

Vorig jaar deden jullie een aantal optredens om nieuwe nummers uit te proberen. Zullen er van die korte tournee ook nummers op het album terecht komen?

Ja, we hebben toen vier of vijf nummers uitgeprobeerd en dat ging erg goed, dus komen deze nummers allemaal ook zeker op het nieuwe album waar we deze maand trouwens de laatste hand aan zullen leggen.

Over optredens gesproken. Er staan ook weer een groot aantal optredens op jullie programma...

Klopt, het is voor ons al heel lang geleden dat we echt op tournee waren door Nederland. Vorig jaar hebben we wel vier of vijf optredens gedaan, maar we gaan nu dus weer eens echt op tournee, dat werd wel weer een keer tijd vonden we. Vanaf oktober zullen we langs heel veel zalen trekken door Nederland en we staan te popelen om eindelijk weer eens door Nederland op tournee te kunnen gaan. We kijken er vooral erg naar uit om het nieuwe materiaal live ten gehore te brengen. Natuurlijk spelen we ook nog veel oude nummers om er een afwisselend optreden van te maken. Volgens mij is het dan ook zeker de moeite waard om eens te komen kijken.

Het weekend voordat dit interview plaatsvond stond The Gathering op het Duitse Summer Breeze festival. Hoe is dit optreden verlopen?

Het was een erg leuk weekend en het optreden ging prima. Waar wij zaten hadden we het hele weekend prachtig mooi weer (in tegenstelling tot vele andere festivals in Europa had Summer Breeze wel het hele weekend mooi weer). Het festival was daarnaast ook nog eens erg leuk en er hing een erg prettige sfeer, bovendien zaten we in een erg fijn hotel met alles er op en eraan waardoor het voor ons een soort van korte vakantie was.

Geeft The Gathering trouwens de voorkeur aan een zaal of toch aan een festival?

Dat is erg moeilijk om te zeggen. In principe vinden we het leuker om in een zaal te spelen omdat de intimiteit en het contact met het publiek dan vele malen beter is. Festivals hebben vaak echter ook een geheel eigen charme wat je in een zaal niet zo snel zal tegenkomen.

The Gathering heeft de afgelopen jaren in veel verschillende landen opgetreden. Zijn er ook bepaalde landen, naast Nederland, die een speciaal plekje in jullie hart hebben?

Elk land heeft zijn eigen charme en geen enkel land is dan ook hetzelfde. Zo zijn we een paar jaar terug in Mexico op tournee geweest en wat daar gebeurde is echt onvoorstelbaar. De mensen zijn daar zo ontzettend fanatiek en enthousiast, ook al voordat je nog maar een enkele noot hebt gespeeld. Hier is dat heel anders, het publiek hier is veel terughoudender en wil eerst wat zien voor er geklapt wordt. Hetzelfde geldt echter ook voor ander rijke landen. Wanneer je in Oost Duitsland komt dan merk je het verschil al erg duidelijk met het westen en hoe verder je naar het Oosten van Europa gaat hoe enthousiaster de mensen worden. Hoe minder rijk de bevolking, hoe enthousiaster het publiek is, zo zal je het denk ik wel kunnen omschrijven.



Met deze laatste woorden van Anneke is alweer een einde is gekomen aan het interview. De mini-cd 'Black Light District' zal voorlopig alleen verkrijgbaar zijn via http://www.psychonautrecords.com en bij de optredens van The Gathering. Het nieuwe studio album zal uitkomen in januari 2003. Vanaf oktober zal The Gathering weer volop in de Nederlandse zalen optreden.

http://www.gathering.nl



Ate Hoekstra - 4 september 2002

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 18:25 
Offline
Always
Always

Joined: 31 Dec 2003, 19:22
Posts: 4072
eey Buzzy ... Superrrrrrrrrrrr ! ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 19:36 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Mariska wrote:
Shrink wrote:
Mariska wrote:
Shrink wrote:
Mariska wrote:
nee metal march kan de pot op....ik zet um alleen hier op en op mijn nefertem msn group en daar blijft het bij....maar ik ben interview aan het opleuken...foto erbij.....maar niet vandaag want ik ben dadelijk weg....zo word morgen...denk ik....


sorry maris, k heb m al doorgevoerd aan mm.com, k wil m namelijk ook aan een wat breder publiek passen!


had je dat eerst ff niet tegen mij kunnen zeggen...want ik had um namelijk op een ander site kunnen zetten wat meer mensen trekt dan op die site :roll:

maargoed laat maar....


:o

:o

je hebt gelijk, en stefan verdient t interview niet, k heb m al gevraagd m niet te plaatsen


jah, ik hem m gezegd dat t interview niet klopt...dat het opnieuw moet :D :green: want hij begon weer zooo achterlijk tegen me aan te praten (ik had m ff unblocked om het interview door te passen) dat ik dacht: Jongen, smeer dat interview maar in je haar!

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 23:09 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 18 Dec 2002, 16:00
Posts: 911
Location: Leeuwarden, Holland :D
Shrink wrote:
en daarna een vette aanklacht van de Oor krijgen..vanwege het weglaten van (C) OOR :wink:


Sebas.. is dat blad nog steeds te koop? Denk je dat je er eentje voor mij achter kan houden? Om aan die kleine mexikaan kado te doen? :roll:

_________________
"What fine judgement I see
in the eyes of our world leaders
Oh how beautiful life could be
if it hadn't been shot to pieces"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 23:12 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
ik ben bang dat de nieuwe OOR al weer in de winkel ligt, 't komt tweewekelijks uit

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 23:14 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 18 Dec 2002, 16:00
Posts: 911
Location: Leeuwarden, Holland :D
Buzz wrote:
ik ben bang dat de nieuwe OOR al weer in de winkel ligt, 't komt tweewekelijks uit


Godverdomme :roll:
of beter chingadamadre !!!!
Waarom lees ik het Nederlandse forum ook niet vaker he?

_________________
"What fine judgement I see
in the eyes of our world leaders
Oh how beautiful life could be
if it hadn't been shot to pieces"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 23:15 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
Als 't goed is staan de scans op 't forum, maar als echte fan wil je natuurlijk 't origineel hebben neem ik aan

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 23:19 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 18 Dec 2002, 16:00
Posts: 911
Location: Leeuwarden, Holland :D
Buzz wrote:
Als 't goed is staan de scans op 't forum, maar als echte fan wil je natuurlijk 't origineel hebben neem ik aan


Hahaha kijk ik even op t spaanse forum :wink: thanks
Was niet echt voor mij... maar voor een vriendin waarbij ik verblijf op dit moment.... :(
Tis niet ander

_________________
"What fine judgement I see
in the eyes of our world leaders
Oh how beautiful life could be
if it hadn't been shot to pieces"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Mar 2004, 11:09 
Offline
Always
Always

Joined: 02 Jan 2004, 22:28
Posts: 3060
Location: Ergens
De scans staan ook op dit forum!! :o Dat is het begin van deze topic!

_________________
De ene off-topicer is de andere nog niet...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Mar 2004, 16:50 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 10 Jul 2002, 01:00
Posts: 1243
Location: The clockless nowever
Mariska wrote:
idd het is best een foute shirt...lelijk en zo :green:


Nee je wordt bedankt.. :cry:

_________________
...die leipe necro flavor...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 283 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group