The Gathering

forum
It is currently 28 Mar 2024, 11:55

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 277 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 11 Sep 2004, 05:17 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 07 Nov 2001, 01:00
Posts: 939
Location: Argentina but Mexican as hell :D
Dani wrote:
Amity wrote:
Dani wrote:
Shrink wrote:
Dani wrote:
Gaaf!!!! :green:

sorry, t wordt toch weer VS waarschijnlijk... 8)


Hele slechte keus :roll:


Big fan i see :o

Of who?


me ? :roll:


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 07 Jul 2005, 20:14 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 07 Jul 2005, 20:06
Posts: 14
Ik ben 39 en heb na het horen van Strange Machines, dat ik tijdens een nachtdienst hoorde (dat zal ik nooit meer vergeten:-)), meteen de cd gekocht. Hierna heb ik elke cd blindelings gekocht!! Zonder spijt!!!
Tot nu toe vind ik Souvenirs verreweg hun beste werk!!! Ben zelfs nog lid geweest van de fanclub...
Man wat een stem heeft Anneke!!! Kippenvel!!!!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 07 Jul 2005, 20:43 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
haha ja de fanclub!! Ben daar ook lid van geweest...helaas dat de club niet zo heel lang bestaan heeft :cry: Eigenlijk heeft TG helemaal geen fanclub meer!?!? :-? OPRICHTEN IEMAND!?!? :surprised: Nee niet ik! :D

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08 Jul 2005, 18:43 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 14 Apr 2002, 01:00
Posts: 986
Location: NL
best al lang gelee die fanclub ja...
Ben ik ook ff lid van geweest.

_________________
...anyway...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Jul 2005, 21:22 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Mariska wrote:
haha ja de fanclub!! Ben daar ook lid van geweest...helaas dat de club niet zo heel lang bestaan heeft :cry: Eigenlijk heeft TG helemaal geen fanclub meer!?!? :-? OPRICHTEN IEMAND!?!? :surprised: Nee niet ik! :D


ik dacht dat ze er zelf geen een meer wilden hebben?

Ik ben dr ook lid van geweest... maar eigenlijk trekt mij zoiets niet echt, een forum is leuker

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19 Jul 2005, 19:07 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
Ik heb net alle 15 pagina's gelezen. Wat opvalt is dat bijna niemand Almost a Dance waardeert en Always als een klassieker wordt beschouwd.

TG kwam in 1991 bij mij in de studio om een paar nummers op te nemen, hele jonge mensen nog, de gemiddelde leeftijd was ruim onder de 20.
De multitrack tapes van die opnamen heb ik bewaard en die staan nog steeds netjes in een archief.

In begin 1992 namen we Always op, een geweldige tijd, erg goed met ze gewerkt en dat is aan dat album goed te horen, een zeer gemotiveerde band en naar mijn overtuiging een van de meest talentvolle bands van dit land. De originele multitrack tapes van Always zijn in het bezit van de band, ik heb er een copie van welke ook netjes staat te wachten op betere tijden.

Ik was er behoorlijk door te pakken genomen, vooral de sfeer in die muziek vind ik nog altijd waanzinnig goed, de teksten zijn meesterwerken op zich.

Je moet weten dat Always in minstens drie versies (of zelfs vier) te koop is (geweest) de eerste mix is de meest avontuurlijke en sfeervolle mix. Dit zal een collectors item zijn nu, ik heb er ook de vinyl en cassette versie van.

Later heb ik in opdracht van de platenmaatschappij een remix gemaakt en die klinkt wat compacter, met wat meer gitaren en de kleine mixfoutjes van de eerste versie zitten er niet meer in.

De band heeft Always zelf nog een keer uitgebracht in een geremasterde versie, deze klinkt wel harder, maar ook platter en in mijn opinie is de sfeer daardoor wat minder. In de eerste versie van Always zit een zee van ruimte in het geluid, enorme breedte en diepte, ik vind dat mooier.

Van de opnamen in de studio tijdens Always heb ik ook nogal wat videomateriaal en van het concert van 1993 in Grootebroek, met Bart Smits, een Always concert dus, heb ik de video opnamen ook, het hele concert.

Almost a Dance is opgenomen omdat TG nog een album moesten opnemen voor Foundation 2000 en ik heb het vermoeden dat TG daar eigenlijk nog niet klaar voor was en weinig gemotiveerd.

Ook ik vind de zang vreselijk en Martine van Loon kan gewoon helemaal niet zingen. Met de muziek en de productie is niets mis, de productie was in handen van Tom Holkenborg en die is beroemd nu.

Ik vermoed dat de multitrack tapes van Almost a Dance niet bewaard zijn gebleven.

TG is nog een derde keer bij mij komen opnemen, demo's voor Mandylion. Anneke was net bij de band en ik zie haar nog achter de mic staan toen ze Ín Motion prt 1 stond te zingen, kippenvel, wat heeft dat mens een emotie in haar stem.

Ook de multitracks van deze sessie staan in het archief, is dus allemaal bewaard gebleven. Over een paar jaar stop ik er mee en dan doe ik alles weg.

Ik ben nog altijd een fan.

Ik lees in de Music maker dat TG het zaad heeft geplant van wat er momenteel zo weelderig bloeit in de Gothic scene, ben ik het mee eens.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19 Jul 2005, 20:19 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
mja

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 26 Oct 2005, 22:25 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 15 Aug 2004, 02:27
Posts: 132
Location: Den Haag ,The Netherlands
Ik zat bij een vriend in de auto,we waren net naar een concert geweest van Epica en hij vroeg effe een rustig cd,tje in de cd speller te stoppen en dat was toevallig ,The Gathering ik vond het zo mooie muziek, dat ik daar na meer ben naar gaan luisteren,en het nummer Souvenirs kwam bij de The box regelmatig langs.Ik heb ze ook op parkpop zien optreden dat was egt gaaf!.En zie hier een TG fan.......

_________________
...blaming the guilt
...crying the tears ...
...torture the pain....
...leaving the emptiness
------------------------------------------------------


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22 Dec 2005, 21:37 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 20 Jun 2002, 01:00
Posts: 12
Location: Zaandam, The Netherlands
Ergens in 1998 (voor de herfst) kreeg ik een Century Media sampler bij m´n Large bestelling. Hierop stond een redelijk onbekend bandje dat net hun eerste mini-cd had uitgebracht en die herfst een volledig album klaar zou hebben.

Ik ben toen op internet gaan zoeken naar informatie over hun, maar ´Lacuna Coil´ had kennelijk (nog) geen eigen site. Op een fansite stond een foto van Cristina Scabbia die iets zong met ene Anneke van Giersbergen van The Gathering. Vagelijk stond me iets bij van een liedje met ´machines´ of zo in de titel. Toen ben ik naar de bieb gegaan om te kijken of die misschien iets hadden van deze gasten.

Na Nighttime Birds grijs gedraaid te hebben heb ik alle The Gatheringalbums gekocht die ik tegenkwam...:)

_________________
I feel sorry for what you try to do
Breaking others down. to try and to pursue
Your own selfish interests
I am starting to get sick of you


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 23 Dec 2005, 21:04 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Anarchistica wrote:
Ergens in 1998 (voor de herfst) kreeg ik een Century Media sampler bij m´n Large bestelling. Hierop stond een redelijk onbekend bandje dat net hun eerste mini-cd had uitgebracht en die herfst een volledig album klaar zou hebben.

Ik ben toen op internet gaan zoeken naar informatie over hun, maar ´Lacuna Coil´ had kennelijk (nog) geen eigen site. Op een fansite stond een foto van Cristina Scabbia die iets zong met ene Anneke van Giersbergen van The Gathering. Vagelijk stond me iets bij van een liedje met ´machines´ of zo in de titel. Toen ben ik naar de bieb gegaan om te kijken of die misschien iets hadden van deze gasten.

Na Nighttime Birds grijs gedraaid te hebben heb ik alle The Gatheringalbums gekocht die ik tegenkwam...:)


tering, wat een geniale avatar

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2005, 13:44 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 25 Dec 2003, 13:58
Posts: 154
ik moet deze heeel snel gaan aanchaffen!

_________________
shove it


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 27 Dec 2005, 13:12 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 20 Jun 2002, 01:00
Posts: 12
Location: Zaandam, The Netherlands
Shrink wrote:
tering, wat een geniale avatar

Eeeeeey 8)

_________________
I feel sorry for what you try to do
Breaking others down. to try and to pursue
Your own selfish interests
I am starting to get sick of you


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18 Oct 2006, 18:11 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)

Joined: 19 Feb 2006, 11:09
Posts: 9
Toen ik vrijwilliger was bij Vlietpop in 1998 ben ik fan geworden; heb toen het licht ook nog gedeeltelijk gedaan. Ik kon toen vrij weinig nummers nog.
Heb nog een opbouwkaartje van vlietpop met Anneke's handtekening :)
Erg leuke herinneringen aan in ieder geval; ik vind ze nog steeds erg goed!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Dec 2006, 20:36 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)

Joined: 09 Dec 2006, 20:18
Posts: 5
Ik heb TG leren kennen door een CD te kopen van Ayreon "Into the Electric Castle". Ze zingt daar geweldig op (zoals overal :)). Na deze CD grijs te hebben gedraaid maar eens gekeken naar andere TG CDs. Inmiddels heb ik ze bijna allemaal en ben ik gisteren naar mn eerste TG concert geweest. Het was super en zie nu al uit naar een volgende keer :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2006, 00:06 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 17:52
Posts: 6
Location: lelystad
Ik heb ooit de cd If Then Else van een vriendin gehad. Die vond ik toen goed en ben direct gaan zoeken naar meer cds van hun. De tweede die ik kocht was Always.
Tegelijkertijd werd mn zusje ook fan van TG, en zij kocht ook albums van hun die ik dan weer van haar leende. Mn collectie is tot op heden nog niet compleet, mn portemonnee laat helaas afweten. Maar gelukkig is daar weer mn goede zusje die een aantal cds voor me wil branden.
En wat zal ik dan gelukkig zijn als ik alle cds heb, ik kan me geen leven meer voorstellen zonder The Gathering.

_________________
A flood of tears bonding my soul with my mind
A dream of love, reality closing in behind
As I close my eyes, the vision dies
As I bid my last farewell to mankind


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25 Jul 2008, 13:19 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 31 Dec 2006, 18:07
Posts: 168
Ik zag op school op de rugzak van een klasgenoot een patch van The Gathering.. Overigens sprak ik het destijds uit als catering :green: Toen heb ik op internet gezocht en daar was If_then_else vond er niet zoveel aan.. pas toen ik nummers als Strange Machines en Travel ging luisteren werd ik fan. Ergens in 2000/2001.


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 25 Jul 2008, 16:09 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
Ik had van een vriend Mandylion geleend rond 1996/1997. Toen was ik meer in Theatre of Tragedy en mijn vriend snapte niet hoe ik kou zeggen dat Liv Kristine een betere stem dan Anneke had... dus hij zei, luister naar dit en we praten nog... LOL
in 1998 kwam htmap? uit, gekocht zonder luisteren.. en dan dacht ik "rip off" er is niets van de Mandylion band meer.... Een paar week later kwam TG om een showcase in Parijs te doen... 40 min van puur plezier!!!
htmap? (de 2 CDs) waren na in mijn CD speler voor de volgende 3 maanden... ik heb absoluut niets anders in de najaar/winter van 1998/99 gespeeld !!

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 277 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group