The Gathering

forum
It is currently 28 Mar 2024, 09:55

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 17 Apr 2006, 18:19 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)
User avatar

Joined: 11 Apr 2006, 20:14
Posts: 3
Location: Hier aan de kust
Quote:

Wat een flauwekul. Als je op deze manier recenseert heb je geen verstand van muziek. Meestal zijn het toch van die broekkies die net komen kijken. Gelukkig zijn resencies in de bladen OOR en Revolver zeer positief en dat is wel belangrijk, want het zijn populaire bladen. Daarentegen.. albums


Een recensie hoeft niet overeen te komen met jouw oordeel over een cd flim boek enz.., maar hoort wel duidelijk te maken wat je kunt verwachten als je zelf gaat luisteren/kijken/ lezen... En het kan nooit de bedoeling zijn dat het belangerijk is uit welk land de muziek komt.

Dus ook in Oor in en Revolver staat niet altijd jouw oordeel in over muziek en zal de verkoop hier door ook niet beter of slechter worden.
de meeste mensen kopen toch eerder muziek die veel aandacht krijg in de diverse soorten media.

p.s in de zondag krant van de telegraaf staat een stukje van TG

_________________
These are the stories of Edgar Allan Poe
Not exactly the boy next door


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Zozo
PostPosted: 19 Apr 2006, 14:49 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 21 Aug 2003, 13:47
Posts: 114
Na herhaaldelijk en aandachtig luisteren kan ik niet echt enthousiast zijn over "Home". Goed geproduceerd weer maar dat had ik wel verwacht. Wat ik vooral mis zijn echt goede er uit springende nummers. Het meeste pakt mij niet en wat mij wel pakt vind ik niet van het niveau waar ik op gehoopt had.
Misschien zijn/waren mijn verwachtingen wel te hoog.
En let wel: het is zeker géén slechte plaat geworden.
Het is een sfeervol album geworden dat vrij consistent is van geluid. En mijn respect voor The Gathering blijft onaangetast. Geweldige, eigenzinnige band die blijft verrassen.

_________________
Denial does not improve your already slim chances of success...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19 Apr 2006, 15:36 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Heeey en heb een sleutelhanger en een stickerrrrr van Home!!! :D

In andere landen kunnen ze al shirts en posters bestellen van Home!! :surprised: Wil ook wel haha :P

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19 Apr 2006, 21:08 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 14 Aug 2004, 21:02
Posts: 746
Location: Hilversum, the Netherlands
Pracht plaatje! :flower: Ze hebben weer bewezen dat ze van alle markten thuis zijn! Klasse! Favorieten op dit moment: Alone, Shortest day, Waking hour en forgotten.

_________________
Hoor ik daar een lama schijten?!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 21 Apr 2006, 20:27 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 15 Aug 2004, 02:27
Posts: 132
Location: Den Haag ,The Netherlands
Ik heb hem!!!!!!!!!!!!!!!Oei wat is hij goed.Shortest Day klinkt egt geweldig en A Noise Server ,Forgotten zijn gewoon juweeltjes,afijn de nieuw cd HOME is gewoon goed :green: Ik heb hem bij mediamark gekocht.Daar was hij 15.99........Ik weet niet als dat de goedkoopste prijs was voor de cd...... :wink:

_________________
...blaming the guilt
...crying the tears ...
...torture the pain....
...leaving the emptiness
------------------------------------------------------


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2006, 11:30 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 25 Nov 2005, 16:50
Posts: 27
Ik heb m gister ff geluisterd in onze cd speciaal zaak, want ik ben op het moment een beetje blut, maar ik vond m echt geweldig 8) En ik koop m ook zeker.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2006, 12:34 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 18 Dec 2002, 16:00
Posts: 911
Location: Leeuwarden, Holland :D
Mn favo's zijn zonder meer "shortest day" "between" "Alone" "Waking hour" en " your troubles are over" ..

Ik moet nog n beetje wennen aan de rest! Maar begin ze steeds leuker te vinden!

Ik dacht alleen wel dat het n hardere cd zou worden.. Maar vind het desondanks een leukere cd dan souvenirs! :green: :flower:

_________________
"What fine judgement I see
in the eyes of our world leaders
Oh how beautiful life could be
if it hadn't been shot to pieces"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 29 Apr 2006, 10:49 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)
User avatar

Joined: 26 Jan 2004, 20:15
Posts: 7
Dit album heeft bij mij toch wel het gevoel opgeroepen dat the Gathering een beetje teveel experimenteert.
De albums van het kaliber Mandylion en How to measure a Planet? worden niet geevenaard. Op zichzelf gezien is dit album wel erg goed, alleen vind ik een nummer op dit album ronduit storend. Nr. 8 hoort in mijn optiek niet op deze cd thuis. A Noise Severe is nu mijn favoriet. Ik heb als kritische kanttekening dat Anneke's uitspraak van de Engelse taal nu wel een beetje door de mand valt, zeker als de muziek van ingetogener wordt. Was dit bij Mandylion ook al zo? Of werd dit gemaskeerd door de gitaarmuren van Jelmer (was ie maar gebleven) en Rene. Verbeterpuntje dus.
Verder luister ik veel naar deze cd en merk il dat ik in het album "groei" net als de meesten hier.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 30 Apr 2006, 13:35 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
"Home" komt op nr 34 binnen in de Nederlandse Mega Album Top 100 hitlijst! :D

http://www.megacharts.nl

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 30 Apr 2006, 18:52 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 18 Dec 2002, 16:00
Posts: 911
Location: Leeuwarden, Holland :D
NETJES :green:
Eerst al een Edison Award.. Nu in de album top 100 :green: !

_________________
"What fine judgement I see
in the eyes of our world leaders
Oh how beautiful life could be
if it hadn't been shot to pieces"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 30 Apr 2006, 19:27 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 04 Feb 2006, 13:04
Posts: 262
Location: Almere, Netherlands
Nummer 34? Dat is niet verkeerd. Ook zonde van Anneke d'r ziekte: Geen Gathering op t.v. :(


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2006, 14:14 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Koos Koets wrote:
Dit album heeft bij mij toch wel het gevoel opgeroepen dat the Gathering een beetje teveel experimenteert.
De albums van het kaliber Mandylion en How to measure a Planet? worden niet geevenaard. Op zichzelf gezien is dit album wel erg goed, alleen vind ik een nummer op dit album ronduit storend. Nr. 8 hoort in mijn optiek niet op deze cd thuis. A Noise Severe is nu mijn favoriet. Ik heb als kritische kanttekening dat Anneke's uitspraak van de Engelse taal nu wel een beetje door de mand valt, zeker als de muziek van ingetogener wordt. Was dit bij Mandylion ook al zo? Of werd dit gemaskeerd door de gitaarmuren van Jelmer (was ie maar gebleven) en Rene. Verbeterpuntje dus.
Verder luister ik veel naar deze cd en merk il dat ik in het album "groei" net als de meesten hier.


Koos wie??

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2006, 20:09 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 14 Aug 2004, 21:02
Posts: 746
Location: Hilversum, the Netherlands
Shrink wrote:
Koos Koets wrote:
Dit album heeft bij mij toch wel het gevoel opgeroepen dat the Gathering een beetje teveel experimenteert.
De albums van het kaliber Mandylion en How to measure a Planet? worden niet geevenaard. Op zichzelf gezien is dit album wel erg goed, alleen vind ik een nummer op dit album ronduit storend. Nr. 8 hoort in mijn optiek niet op deze cd thuis. A Noise Severe is nu mijn favoriet. Ik heb als kritische kanttekening dat Anneke's uitspraak van de Engelse taal nu wel een beetje door de mand valt, zeker als de muziek van ingetogener wordt. Was dit bij Mandylion ook al zo? Of werd dit gemaskeerd door de gitaarmuren van Jelmer (was ie maar gebleven) en Rene. Verbeterpuntje dus.
Verder luister ik veel naar deze cd en merk il dat ik in het album "groei" net als de meesten hier.


Koos wie??


Ja precies! Die gooit zomaar even z'n ongezoute mening hier neer zonder zich eerst even voor te stellen! :surprised: :wink:

_________________
Hoor ik daar een lama schijten?!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 18 May 2006, 16:32 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
:green:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 11:05 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 22 Sep 2005, 09:17
Posts: 232
Location: ter apel
skinny_puppy wrote:
Shrink wrote:
Koos Koets wrote:
Dit album heeft bij mij toch wel het gevoel opgeroepen dat the Gathering een beetje teveel experimenteert.
De albums van het kaliber Mandylion en How to measure a Planet? worden niet geevenaard. Op zichzelf gezien is dit album wel erg goed, alleen vind ik een nummer op dit album ronduit storend. Nr. 8 hoort in mijn optiek niet op deze cd thuis. A Noise Severe is nu mijn favoriet. Ik heb als kritische kanttekening dat Anneke's uitspraak van de Engelse taal nu wel een beetje door de mand valt, zeker als de muziek van ingetogener wordt. Was dit bij Mandylion ook al zo? Of werd dit gemaskeerd door de gitaarmuren van Jelmer (was ie maar gebleven) en Rene. Verbeterpuntje dus.
Verder luister ik veel naar deze cd en merk il dat ik in het album "groei" net als de meesten hier.



Koos wie??


Ja precies! Die gooit zomaar even z'n ongezoute mening hier neer zonder zich eerst even voor te stellen! :surprised: :wink:


Anneke's engelse uitspraak????????

volgens mijn mening is daar niks mis mee hoor :D

_________________
mijn eigen nemesea fansite

http://www.nemeseafansite.tk


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 21:16 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)
User avatar

Joined: 11 Apr 2006, 20:14
Posts: 3
Location: Hier aan de kust
Quote:
Anneke's engelse uitspraak????????

volgens mijn mening is daar niks mis mee hoor


B.V In het nummer Your Troubles are Over, Anneke zingt: "toowards the light" i.p.v. "towards the light".

en er zijn meer mensen die Anneke's uitspraak storend vinden

http://www.drijfzand.com/mt/archives/20 ... g_home.php

_________________
These are the stories of Edgar Allan Poe
Not exactly the boy next door


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 20 May 2006, 08:24 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 06 Oct 2001, 01:00
Posts: 385
Quote:
B.V In het nummer Your Troubles are Over, Anneke zingt: "toowards the light" i.p.v. "towards the light".

en er zijn meer mensen die Anneke's uitspraak storend vinden

http://www.drijfzand.com/mt/archives/20 ... g_home.php


Vind mij een Engelse of Amerikaanse recentie waarin staat dat Anneke's uitspraak storend is, of slecht, en ik zal haar 6 weken op talenkamp sturen :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 20 May 2006, 09:14 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 22 Sep 2005, 09:17
Posts: 232
Location: ter apel
tooowards of towards the light dat heeft niks met uitspraak te maken maar op de manier hoe je het zingt

_________________
mijn eigen nemesea fansite

http://www.nemeseafansite.tk


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Even nuanceren.....
PostPosted: 24 May 2006, 08:36 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)
User avatar

Joined: 26 Jan 2004, 20:15
Posts: 7
Zo, dat heeft nogal wat losgemaakt zie ik. Laat ik maar beginnen met te zeggen dat ik het Album "Home" een absolute topper vind. Na een aantal weken dit album te hebben gedraaid is hij steeds mooier en mooier geworden. Een regelrecht kippenvelalbum.
Het "experimenteren" pakt elke keer toch weer goed uit, zoals gewoonlijk.

top 3:
- A noise severe
- Home
- Waking hour

De mening over Anneke's uitspraak is voor mij strikt persoonlijk en iedereen mag hiervan vinden wat hij/zij wilt.
Ik bedoel er alleen mee dat in sommige nummers je kunt horen dat zij van Nederlandse komaf is. Laten we er even duidelijk over zijn: 99,9% van het album zingt ze zeer goed Engels, alleen bij een paar nummers, in een rustige passage hoor je de Nederlandse "s" en "t". Juist omdat de rest zo goed is hoor je dit.
Verder wil ik dit onderwerp laten rusten.

De CD "Home" is perfect opgenomen, heeft 1 minder nummer (nr 8).

Speciaal heb ik mijn High End zelfbouw speakers weer van zolder gehaald om "Home" in perfecte kwaliteit te kunnen beluisteren en weer valt me op hoe clean en zuiver Anneke's zang is en geweldig past in de muziek. Geweldige opnamekwaliteit.

Raymond
37 jaar
3 kinderen (Jarno, Tygo en de jongste, Yelmer, geb. 21-02-2005 paar uurtjes na Finn)
Gathering liefhebber sinds eerste concert (cd presentatie "Nighttime Birds in Noorderligt, Tilburg)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 24 May 2006, 18:03 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 22 Sep 2005, 09:17
Posts: 232
Location: ter apel
waking hour is echt super ja :D

_________________
mijn eigen nemesea fansite

http://www.nemeseafansite.tk


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group