The Gathering

forum
It is currently 28 Mar 2024, 18:39

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 05 Jun 2007, 20:26 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Tja....wie had dat nu verwacht....ik zeker niet hehe......

Dit is wat Anneke zegt op haar Myspace:

Leaving the Gathering

Dear people,

I wanted to send out this message to all of you to inform you that I have decided to leave The Gathering. After much consideration and some serious soul searching, I feel that it is time for me to change my direction in life and develop and search out new goals.

In all the wonderful years that I have been a part of The Gathering, we, as a band, have always strongly believed in sincerity: both personally and within our music. I have always been able to give one hundred percent of myself to the band and its music. Over the last year I developed an urge to initiate my activities from a different place in my heart, focusing on myself and my family.

In order to stay true to myself, the band, crew and the fans, I see no other option than to leave the band and pursue my new goals in life and music.

I loved my 13 years with The Gathering and I take pride in all the beautiful music we have made together and will always cherish the good times we shared on the road and in the studio. The decision to leave all of this behind has been incredibly difficult, but since it's made from the heart, I strongly believe that I have to go with it. Although it saddens me to say goodbye, I have made a lot of exciting plans for the future both personally and professionally.

Thank you for all the love and support and I hope we will meet again in life and music.

Anneke



Heb gewoonweg zitten janken toen ik het nieuws las....


Maar misschien voor sommige onder ons een lichtpuntje in den tunnel, Anneke is een eigen band gestart genaamd "Aqua de Annique". Is een soloproject van Anneke.....

Hier is wat ze over de nieuwe band zegt:

Over the last 10 years I have turned many dreams and experiences into songs. I started recording a selection of the very personal ones during the past 6 months.

We've laid down the basic tracks at the Waterfront Studio's in Rotterdam and recorded overdubs at The Void in Eindhoven, as well as in the comfort of my own home studio. I'm excited to send these songs off into the world and share them with you all!

I have formed a band called Agua de Annique to help me voice these songs. We will release an album called 'Air' in the fall of 2007. Besides the wonderfully talented people in the band, a few of my friends will make appearances on this album.

The lovely Kristin Fjellseth will sing additional vocals, Jeffrey Fayman has made a string arrangement for a song called "Ice Water." Heleen de Witte plays the flute and Timothy Conroy provided some killer trumpet work. The album is mixed by Jon Anders Narum.

Agua de Annique is:

Anneke van Giersbergen; vocals/piano
Joris Dirks; guitars/vocals
Jacques de Haard; bass
Rob Snijders; drums




Site(s) + nieuwe nummer:

http://www.myspace.com/aguadeannique

http://www.aguadeannique.com/


Meningen!?!?

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2007, 21:18 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 24 May 2005, 02:08
Posts: 1021
Location: 15 feet below sealevel (= Nieuw fucking Vennep)
SHOCK
:o

_________________
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2007, 21:48 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 04 Apr 2006, 20:14
Posts: 52
Location: At the End of the Purmer
Totally into sadness....

_________________
? & Arnold


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2007, 21:49 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Ik ga toch echt niet die cd van die nieuwe band kopen heh..

o ja, ook lekker ego, die myspace van dat agua gedoe accepteert geen vriendverzoeken van andere bands, lekker sociaal, vooral met het ook op het zelf toevoegen van mensen

ik vind het egoïstisch richting ons, de fans, dat er niet eens een fatsoenlijke afscheidsshow komt hier!

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2007, 22:19 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 11 Jul 2003, 00:44
Posts: 30
Ik voel me knap klote naar dit nieuws :cry:
de laatste keer dat dat ik ze zag was het beest in goes :cry:
dit komt zo rauw mijn dak f*ck dit nooit verwacht au er breekt wat van binnen :cry:


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 16:13 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 21 Aug 2003, 13:47
Posts: 114
Tja. Dat zuigt behoorlijk.
Maar ja, wat doe je er aan? Niks... :cry:
Ik hoop op nog een afscheidsconcert, zou erg leuk zijn.
En nou afwachten hoe TG verder gaat. Mogelijkheden genoeg en dat het anders wordt... Anders is niet persé slechter.
Dus ik blijf maar positief.
Bedroefd maar positief...

Jeroen

_________________
Denial does not improve your already slim chances of success...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 17:43 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Dit nieuws was wel even schrikken. Dat Anneke de band zou verlaten had ik niet aan zien komen.

Natuurlijk is ze moeder geworden en dat maakt het lastiger om lang van huis te gaan om een lange tournee te doen. De laatste paar jaar heeft ze al steeds vaker solo (en duo met Frank) opgetreden. En dat ze een keer een solo cd zou maken had ik wel verwacht. Maar dan wel naast The Gathering. Tussen opeenvolgende studio albums zit altijd wel een paar jaar waarin het dan wat rustiger is.

Maar aan de ankere kant kan ik het ook wel begrijpen dat het te druk is om zowel solo op te treden als ook deel uit te blijven maken van een band. Zeker als je juist graag wat vaker thuis wil zijn. En ze kan het misschien ook niet van de andere bandleden vragen om helemaal geen lange tournees meer te maken of TG albums uit te stellen tot zij daar tijd voor heeft.

Het is jammer dat er geen concert meer in Nederland gepland staat. En dat ze dus geen afscheid kan nemen van de fans in haar thuisbasis. Gelukkig was het afscheidsconcert van Hugo wel in Nederland, dat was toen toch fijn (ook al is het een treurig moment) om bij aanwezig te zijn.

Het laatste optreden met Anneke is op een festival in Finland. Het schoot me te binnen dat het laatste optreden met Jelmer ook op een festival in Finland was! Dat was trouwens in de zomer van 1998. Eén maand voordat ik The Gathering voor het eerst live zag optreden. Over Finland gesproken. Hoe heet het zoontje van Anneke? ...Finn. Toeval?

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 19:32 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
...dat ze vanwege familieverplichtingen enzo zou stoppen snap ik, maar ze gaat gewoon verder in de muziek, daar zet ik dan wel wat vraagtekens bij.

Wat The Gathering betreft zoals het overblijft, ik wens de jongens heel erg veel succes met nieuwe opnamen. The Gathering is en blijft toch altijd geassocieerd worden met Anneke, toch het gezicht van de band. Nu de band zonder haar verder gaat, vind ik dat er gekozen moet worden voor een nieuwe bandnaam. Ik hoop dat de jongens en Marjolein gaan experimenteren met instrumentale nummers, zoals die op If_then_else staan, of Black Light District. We wachten gewoon af.

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 20:08 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Buzz wrote:
Ik hoop dat de jongens en Marjolein gaan experimenteren met instrumentale nummers.


Godspeed you black Gatherer! :)

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: klote
PostPosted: 06 Jun 2007, 21:19 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 09 Jan 2007, 22:21
Posts: 23
Als donderslag bij heldere hemel kwam het nieuws....Keuzes moet je respecteren en zo ook die van Anneke...als de koek op is om wat voor redenen dan ook wordt het wellicht tijd voor een verse start.

Maar heren bandleden, vinden jullie het tegenover de zeer trouwe fanschare niet erg grof om niet ook maar 1 afscheiddsshow op Nederlandse bodem te houden? Mijns inziens zijn de fans dit zeker waard! Jullie hebben je bestaan wel aan dezelfde mensen te danken. Zo moeilijk moet dit toch niet te organiseren zijn?

als jullie het niet doen....schaam jezelf!!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 23:34 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 01 Dec 2003, 19:09
Posts: 2902
Location: Oh, just a place to be (Hungary)
Shrink wrote:
Buzz wrote:
Ik hoop dat de jongens en Marjolein gaan experimenteren met instrumentale nummers.


Godspeed you black Gatherer! :)


Goed gezegd Sebaas :green:

Maar ook +1 voor de idee van een afschiedsfeestje / concert. het moet toch georganiseerd werden! Voor nog een keer alle mensen die fans van de "Anneke-era" zamen zijn te kunnen... Alsjeblieft, lidden van TG!!!!!!!!!!

_________________
Ez az egy perc az ok, amiért itt vagyok...

Tesam evanukampartham
Aham ajnana-jam tamah
nasayamy atma-bhava-stho
jnana-dipena bhasvata


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 13:31 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
Shrink wrote:
Buzz wrote:
Ik hoop dat de jongens en Marjolein gaan experimenteren met instrumentale nummers.


Godspeed you black Gatherer! :)


:wink:

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 14:22 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Anneke van Giersbergen verlaat na dertien jaar The Gathering. Dat is dinsdag bekend gemaakt. Ze wil meer aandacht besteden aan haar gezin en haar nieuwe band Agua de Annique, waarmee ze haar eigen liedjes speelt.

”Het is een heel basaal gevoel dat steeds sterker werd”, zegt Van Giersbergen. “Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik wilde mijn eigen liedjes graag een keer doen. Nou had dat ook wel naast The Gathering gekund, maar ik heb ook mijn gezin.” The Gathering trad veel op, gemiddeld honderd keer per jaar. “Dat was ook nog wel op te brengen omdat alles zo leuk was. Maar na dertien jaar is het tijd voor iets anders. Time to change.”

Het vertrek van de zangeres komt voor de band niet als een donderslag bij heldere hemel. “Anneke heeft meerdere malen aangegeven dat het moeilijk was om de band met haar gezin te combineren”, zegt drummer Hans Rutten. “We hebben haar een paar keer over de streep kunnen trekken, maar deze keer hebben we gefaald.”

Wat niet betekent dat The Gathering stopt. Rutten: “We willen absoluut verder met het schrijven van muziek en een nieuw album maken. We zijn bezig om dat zakelijk te regelen. We hebben een eigen label, maar een plaat maken kost geld en dus hebben we een voorschot nodig.”

De band wil gaan werken met een zanger en zangeres, of zelfs zangers en zangeressen. “Dat is nu het idee en dat past ons wel, want dat deden we in het begin van de band ook. Toen Anneke er na de tweede plaat bij kwam vulde ze alles op. Dat heeft ze met verve gedaan. Wat we in ieder geval niet willen is een Anneke-kloon.” Hoe het werken met meerdere vocalisten in de live-situatie moet, weet Rutten nog niet. “Dat gaat tijd kosten. Ik denk ook niet dat we voor 2009 op het podium staan.”



Ook Van Giersbergen blijft actief in de muziek. Zij heeft inmiddels de band Agua de Annique gevormd om haar eigen liedjes mee te spelen. “Ze zijn vrij persoonlijk. Ik heb altijd liedjes geschreven, die door de band van het Gathering-stempel werden voorzien. Deze zijn niet zo gelaagd, wat basaler. Ik merk ook dat ik ze makkelijker schrijf.” Het eerste album van Agua de Annique, ‘Air’, verschijnt in het najaar.

Van Giersbergen debuteerde in 1995 bij de band met 'Mandylion' en maakte daarna nog zeven albums met de band. Daarvan noemt ze ‘How to measure a planet’ en het meest recente ‘Home’ als haar favorieten. Andere warme herinneringen? “De eerste tour in Mexico, de eerste keer Dynamo, dat zijn allemaal dingen die je bijblijven. Eigenlijk herinnert alles hier in huis aan The Gathering.”

Wie The Gathering met Van Giersbergen nog een keer wil zien moet naar Roemenië, Tsjechië of Finland, want een afscheidsoptreden in Nederland komt er niet. Rutten: “Daar heb ik echt een hekel aan en Anneke volgens mij ook.” Van Giersbergen: “Een afscheidsoptreden zou op zijn plaats zijn als de hele band zou stoppen, maar The Gathering gaat zeker door.”

Het zal mij allemaal geen benieuwen hehe :flower:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 14:36 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Image

:o GEFOPT!!! :surprised:

Het bestond al veel langer dus? :surprised:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 18:18 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 09 Jan 2007, 22:21
Posts: 23
Wie The Gathering met Van Giersbergen nog een keer wil zien moet naar Roemenië, Tsjechië of Finland, want een afscheidsoptreden in Nederland komt er niet. Rutten: “Daar heb ik echt een hekel aan en Anneke volgens mij ook.” Van Giersbergen: “Een afscheidsoptreden zou op zijn plaats zijn als de hele band zou stoppen, maar The Gathering gaat zeker door.”



slap jongens, erg slap op dit punt...gewoon nog een keer vlammen voor de fans...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2007, 21:45 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 14 Apr 2002, 01:00
Posts: 986
Location: NL
slap ja, niet nog een paar optredens in Nederland.

Nou ja, ik ben wel benieuwd wat TG en Anneke's solo project gaat worden.
Ik gaat wel serieus proberen fan van Anneke en van TG te blijven. 8) :roll: :o

_________________
...anyway...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2007, 03:05 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 20 Jun 2002, 01:00
Posts: 12
Location: Zaandam, The Netherlands
Buzz wrote:
The Gathering is en blijft toch altijd geassocieerd worden met Anneke, toch het gezicht van de band. Nu de band zonder haar verder gaat, vind ik dat er gekozen moet worden voor een nieuwe bandnaam.

The Gathering heeft 6 jaar zonder haar bestaan en de broertjes Rutten lijken mij toch het meest essentieële onderdeel van de band.

En om nou een afscheidsconcert te eisen? Het is geen publieke dienst of zo.

Ik ben allang blij dat zij en The Gathering muziek blijven maken. Je kan dit wel heel negatief zien maar aan de andere kant krijg je er ook weer een band bij die, zeker met twee ex-Celestial Season leden, vast ook briljant zal zijn. :)

Ik kreeg trouwens laatst een nachtmerrie waarin The Gathering stopte. Misschien moet ik maar futuroloog worden. :-?

_________________
I feel sorry for what you try to do
Breaking others down. to try and to pursue
Your own selfish interests
I am starting to get sick of you


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2007, 10:54 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 14 Apr 2002, 01:00
Posts: 986
Location: NL
Een nieuwe bandnaam lijkt me helemaal niet nodig.

De muzikale kern zijn Rene en Frank, die schrijven de meeste muziek.

_________________
...anyway...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2007, 10:22 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
indd!! :green:

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2007, 11:06 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 09 Jan 2007, 22:21
Posts: 23
bandnaam veranderen lijkt me niet nodig inderdaad...Of the Gathering het vertrek echt goed kan opvangen betwijfel ik. Anneke's stemgeluid laat degradeert de meeste andere zangeressen tot amateurs..het is eigenlijk niet op te vangen. Daarom wil de band uiteraard ook geen Anneke-kloon. Toch moeten we The Gathering de kans geven, wellicht ontstaat er een interessante nieuwe richting. Anneke zal zich met haar nieuwe band sowieso redden, daar ben ik van overtuigd.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group