The Gathering

forum
It is currently 29 Apr 2024, 15:04

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 150 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2004, 18:07 
Offline
Always
Always

Joined: 31 Dec 2003, 19:22
Posts: 4072
DETAILS :wink:


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2004, 18:09 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 14 Apr 2002, 01:00
Posts: 986
Location: NL
humor :green:


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2004, 18:56 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 28 May 2003, 10:52
Posts: 596
Mariska wrote:
Shrink wrote:
Lord Leuber wrote:
Shrink wrote:
op zn eigen manier te genieten: sjezus, naast me zat een of ander wijf, die zat gewoon te slapen man..nee, die heeft vast genoten :o


FF voor de duidelijkheid: links naast je dus... :wink: :green:

Maar okee hoor... ieder op z'n eigen manier... blijft onze mening staan dat we 't een beetje vreemd vinden, moet dan ook kunnen... :D


hahaha..jah, rechts van me zaten 4 achterlijke lui waar ik op dit moment geen uitspraak over wil doen! :D :green: :green: :green: :green:



RECHTS?? zaten er 4 achterlijke lui?? bassie dat meen je toch niet? :P

muahahahhhahah doe dat maar niet *slappe lach*

_________________
The world may be a dream, but as long as we are in that dream, we have to take it seriously, because whenever you get hit by a dream club, you are going to suffer from a dream headache.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2004, 19:13 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
och..

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 00:18 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
Mariska wrote:

Marjolein is wel een saaie op podium hoor..sorry dat ik het moet zeggen :oops: Zit vrij weinig in die meid.....maar misschien komt dat allemaal nog :wink:


niet gemerkt, ik vond dat ze wel aardig goed meedeed. Ik heb wel slomere bassisten/bassistes gezien hoor, die er helemaal als een zoutzak bijstaan. Jammer eigenlijk dat bassisten/bassistes altijd een beetje op de achtergrond staan, als jullie begrijpen wat ik bedoel, in de zin van dat ze zich altijd een beetje stil houden. Neem nou die van de Foo Fighters, zie je bijna nooit, tis altijd Dave Grohl en drummer

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 08:32 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 09 Jan 2004, 13:16
Posts: 3529
Bunnypie wrote:
Wie zouden die lui zijn??? :green:


Geen idee??? Euh, wacht ff, ik was er zelf bij... Ik doe ook maar geen uitspraak denk ik... :green: :green: :green:


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 09:15 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 17 Jan 2004, 15:31
Posts: 113
Buzz wrote:
Mariska wrote:

Marjolein is wel een saaie op podium hoor..sorry dat ik het moet zeggen :oops: Zit vrij weinig in die meid.....maar misschien komt dat allemaal nog :wink:


niet gemerkt, ik vond dat ze wel aardig goed meedeed. Ik heb wel slomere bassisten/bassistes gezien hoor, die er helemaal als een zoutzak bijstaan. Jammer eigenlijk dat bassisten/bassistes altijd een beetje op de achtergrond staan, als jullie begrijpen wat ik bedoel, in de zin van dat ze zich altijd een beetje stil houden. Neem nou die van de Foo Fighters, zie je bijna nooit, tis altijd Dave Grohl en drummer


Het leek erop dat Marjolein nog wat verlegen was. Dat gaat vast wel over :)

Wat betreft bassisten in het algemeen, ik denk dat dat komt doordat ze vaak in de muziek een wat minder prominente (maar niet minder belangrijke!) rol innemen. Misschien is soms ook het type persoon dat bas gaat spelen wel wat rustiger en eerder tevreden met een plekje wat meer in de schaduw. Misschien is dit wel allemaal gelul. Weet ik veel :green:


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 10:10 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Lord Leuber wrote:
Bunnypie wrote:
Wie zouden die lui zijn??? :green:


Geen idee??? Euh, wacht ff, ik was er zelf bij... Ik doe ook maar geen uitspraak denk ik... :green: :green: :green:


MUAHAHAHHAHAHAA heeeeel verstandig :green: :green: :green: :wink:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: LUX Theater, 6 maart.
PostPosted: 10 Mar 2004, 10:33 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 08 Mar 2004, 08:59
Posts: 11
Location: Lobith, of all places
Hi!

Ik ben de laatste tijd niet echt vaak naar een TG concert geweest, dus ik kan niet vergelijken met andere recente gigs, maar die keer in het Lux Theater Nijmegen op 6 maart was onvergetelijk mooi!
De ovatie was welverdiend!!

Wel typerend dat het optreden een stuk ruiger was dan de registratie op het Sleepy Buildings album.

Het grote voordeel van niet zo vaak naar hun optreden gaan is dat je bijna vergeet hoe goed ze live zijn,... totdat je ze weer ziet!

Dat 'in-trance' gevoel wat je krijgt van de extreem mooie nummers kan ik me goed voorstellen. Ik kan soms een traantje van emotie niet onderdrukken.

De toegift was extreem lekker, zeg! Black Light District klinkt live tenminste WEL goed (in tegenstelling tot het album, sorry)

Jah, ik blijf nog wel een poosje een liefhebber :D

Cheers!

Dar...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 10:57 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
Clobyn wrote:
Buzz wrote:
Mariska wrote:

Marjolein is wel een saaie op podium hoor..sorry dat ik het moet zeggen :oops: Zit vrij weinig in die meid.....maar misschien komt dat allemaal nog :wink:


niet gemerkt, ik vond dat ze wel aardig goed meedeed. Ik heb wel slomere bassisten/bassistes gezien hoor, die er helemaal als een zoutzak bijstaan. Jammer eigenlijk dat bassisten/bassistes altijd een beetje op de achtergrond staan, als jullie begrijpen wat ik bedoel, in de zin van dat ze zich altijd een beetje stil houden. Neem nou die van de Foo Fighters, zie je bijna nooit, tis altijd Dave Grohl en drummer


Het leek erop dat Marjolein nog wat verlegen was. Dat gaat vast wel over :)

Wat betreft bassisten in het algemeen, ik denk dat dat komt doordat ze vaak in de muziek een wat minder prominente (maar niet minder belangrijke!) rol innemen. Misschien is soms ook het type persoon dat bas gaat spelen wel wat rustiger en eerder tevreden met een plekje wat meer in de schaduw. Misschien is dit wel allemaal gelul. Weet ik veel :green:


ik denk dat je gelijk hebt

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: haha
PostPosted: 10 Mar 2004, 11:04 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 10 Mar 2004, 11:00
Posts: 11
haai, zonder voor te stellen (hoi ik ben frankie) toch even wat commentaar. Een niet bewegend iemand kan dus niet genieten van muziek? wat een onzin, de seated shows zijn emotioneel overrompelend, ik ga daar toch niet op uit mn dak op de dansvloer???? ik beweeg mn hoofd af en toe en thats it. Daarbij, ik zal je wat verklappen mariska over muzikanten en de beleving in zijn algemeniteit : iedereen is uniek, zo heb je mensen die janken als er iets gebeurt en zijn er mensen die intern janken als hetzelfde gebeurt. De beleving (intern) kan hetzelfde (of zelfs heviger) zijn, beetje HEEL kortzichtig om een muzikant saai te noemen, let op het spel. Ik vind er best wel los komen en er schuilt een groot muzikantje in de nieuwe Gathering Bassist

een muzikant en tevens Fan


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 14:06 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
sorry jongen, ik ben zelf ook muzikant en ik zou mijzelf toch heel wat anders opstellen... :wink:

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 14:32 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 10 Mar 2004, 11:00
Posts: 11
als jij voor de justin timberlake award wil gaan, do it man.

ik maak muziek zonder beeld/image en regeltjes. ik heb geen enkele boodschap aan zoiets als 'het plaatje'

al die uitslovers op podiums tegenwoordig, te zielig

its all about skills


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 14:35 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
dr is ook een tussenweg..zelfs john petrucci staat nog levendiger op t podium en die's zeg maar best saai!

wat niet weglegd dat marjo een goede bassiste is hoor..

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 15:10 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 10 Mar 2004, 11:00
Posts: 11
ik snap wel wat je zegt hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik ben alleen even de andere kant van de wip-wap zeg maar. Wat ik zei, iedereen is uniek. En dan, wat is de definitie van saai? Miles Davis stond hele concerten met zijn rug naar het publiek, ook gezellig (ik trek geen vergelijkingen :wink: ). Iedereen is anders, dat iemand niet aan JOUW standaard plaatje voldoet tja, dan niet.

Daarbij heeft elke bassist (als onderdeel van een band) een vorm van saaiheid, comes with the job. Zelfde geldt voor een drummer alleen is het zo dat het slaan met stokken en de grote van het instrument een totaal andere indruk achterlaat dan met twee vingertjes over een paar snaartjes bewegen.

Overdoing, daar lijden een HELE hoop bands aan. Ik geef mijn voorkeur aan een bassist met skills dan een bassist met image, maar dat is mijn persoonlijkheid.. image is niks. Het versterkt ja, maar een rustig image is nogsteeds een image.

Hugo <> Marjolein en andersom ook niet, let maar es op het spel.. daar zijn we het toch over eens?


latex

groeten uit Friesland


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 15:16 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
sorry, maar jij gaat een rockband "vergelijken" met Miles Davis??

Damn, Davis maakte veel meer gebruik van improvisaties en muzikale schema's dan TG, ja, dan sta je idd met je rug naar t publiek omdat je dan met je band goed oogcontact moet onderhouden..

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 15:24 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 10 Mar 2004, 11:00
Posts: 11
Shrink wrote:
sorry, maar jij gaat een rockband vergelijken met Miles Davis??

Damn, Davis maakte veel meer gebruik van improvisaties en muzikale schema's dan TG, ja, dan sta je idd met je rug naar t publiek omdat je dan met je band goed oogcontact moet onderhouden..


zonder het een eindeloze discussie te maken (smaken verschillen namelijk)

ik vergelijk niks, per definitie niet. Ik haal iemand erbij die erom bekend stond een geweldige muzikant te zijn en hoe deze soms op het podium stond. En nee, dan heb ik het niet over improvisatie en oogcontacten maar gewoon KEIHARD met je rug naar het publiek toe (ogen dicht, kop naar beneden snappie?)

en ja, Rockband? Als die seated show een rock show was dan inderdaad man, DAN was iedereen saai. Sjezus, dat gepingel op die vleugel van Frank, is dat ROCK?!?!?!?!

snappie?

latex


ps. dit is een mening van ondergetekende en niet 'de waarheid'.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: haha
PostPosted: 10 Mar 2004, 15:28 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Frankie wrote:
haai, zonder voor te stellen (hoi ik ben frankie) toch even wat commentaar. Een niet bewegend iemand kan dus niet genieten van muziek? wat een onzin, de seated shows zijn emotioneel overrompelend, ik ga daar toch niet op uit mn dak op de dansvloer???? ik beweeg mn hoofd af en toe en thats it. Daarbij, ik zal je wat verklappen mariska over muzikanten en de beleving in zijn algemeniteit : iedereen is uniek, zo heb je mensen die janken als er iets gebeurt en zijn er mensen die intern janken als hetzelfde gebeurt. De beleving (intern) kan hetzelfde (of zelfs heviger) zijn, beetje HEEL kortzichtig om een muzikant saai te noemen, let op het spel. Ik vind er best wel los komen en er schuilt een groot muzikantje in de nieuwe Gathering Bassist

een muzikant en tevens Fan


gods jezus wat blaast iedereen dit op zeg!!

IK ZEG TOCH NIET DAT ZE MOETEN BEWEGEN IK VIND HET VREEMD DAT NIEMAND BEWEEGT TIJDENS DE OPZWEPENDE NUMMERS!! LEZEN!!!!!!!!!!!!!!

en mag ik ook zelf bepalen wat ik zie op het podium!!! daar heb jij geen ene zak mee te bemoeien..als ik haar saai vind op het podium SO BE IT!!! das mijn mening punt!!!!

WAT ZEIKEN JULLIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Last edited by Mariska on 10 Mar 2004, 15:29, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 15:28 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
euh ja...Miles Davis was natuurlijk een freak opzich!

Frank tja..ik vind dat ie ergens best een uitstraling heeft, maar niet zoals jij bedoeld nee...

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2004, 15:29 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 10 Mar 2004, 11:00
Posts: 11
ach ja, jij een mening ik een mening. ik heb alleen geen capslock en vet gedrukte letters nodig om me te uiten

da's het verschil tussen jou en mij

doei frustie


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 150 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group