The Gathering

forum
It is currently 29 Mar 2024, 11:09

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 08 Sep 2005, 21:56 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Mariska wrote:
Ik denk momenteel dat ik deze forum ontzettend onoverzichtelijk vind. Het is rommelig, te druk, alles zit nu momenteel op elkaar gepropt. Alle "poll" vragen zit nu bij "These good people"?? En die dik bedrukte letters van de topics zijn vreselijk irritant :surprised: :green:

De topics hebben nog precies hetzelfde lettertype als dat ze altijd al hebben, dus zijn nu niet opeens dik bedrukt ofzo.

Wel vind ik de titles van de subforums erg lang, zoals bij "English • The Gathering • These Good People". Ik zal kijken of daar iets beters voor te verzinnen is.
Omdat er meerdere talen een "The Gathering" subforum hebben, en elke subforumtitel van de forumsoftware een unieke naam moet hebben, kunnen die niet allemaal eenvoudig "The Gathering" worden genoemd. Dus moet daar iets aan toegevoegd worden. Maar een achtervoegsel zou ook kunnen, dan wordt het iets als "The Gathering (NL)". Is dat beter?
De engelse sectie heeft, net als de nederlandse en griekse secties, een "muziek" en een "algemeen" subforum, voor topics die niet over TG gaan. Maar omdat de engelse sectie meerdere subforums heeft die alleen bedoeld zijn voor topics over TG, heb ik in de titles van die subforums er niet alleen "English" maar ook "The Gathering" voor gezet. Want als ik dat weg zou laten dan zou het voor veel bezoekers van het forum niet meteen duidelijk zijn dat dat subforum over TG gaat (en geen algemeen concert topic voor andere bands).

Juist door bij zowel de engelse sectie, als ook de Nederlandse en Griekse secties dezelfde volgorde en indeling aan te houden (TG-muziek-algemeen) vind ik het forum overzichtelijker. Dat vind ik beter dan dat elke taal er zijn eigen indeling op nahoudt.

De Nederlandse sectie heeft nu dus ook 3 subforums, dus het zit hier juist minder op elkaar gepropt.

In de Engelse sectie heb ik het aparte Poll subforum dat er eerst was opgeheven en die polls verdeeld over de meest geschikte subforums. In de andere subforums uit de engelse sectie konden altijd al polls aangemaakt worden, wat soms ook gebeurde. En bij de andere talen staan de polls ook gewoon tussen de andere topics.
De belangrijkste reden voor het opheffen van het engelse Poll subforum is dat ik vond dat er in de engelse sectie al erg veel (teveel?) subforums waren (dat waren er 9, waarvan 7 TG-related), terwijl de andere talen maar max 3 subforums hebben.
Op zich is een apart subforum voor Polls wel overzichtelijker (minder rommelig in de andere subforums). Dus ik zit erover te denken om het poll subforum weer terug te laten keren zoals het eerst was.

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Sep 2005, 17:24 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
ik vind alles best, zolang ik verder kan gaan met mn gal spuwen :P

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Sep 2005, 19:58 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Ik heb het idd alleen maar over de Engelse forum, de rest niet. En ik weet dat de letters al dikbedrukt waren, maar het ziet er nog dikker uit om zo maar te zeggen... het ziet er VOL uit, ja vol ja :D En mja, die zinnen zijn TE lang. waarom gewoon niet zoals het eerst was? En rest van je verhaal boeit mij niet zo haha :P

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2005, 23:02 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 24 May 2005, 02:08
Posts: 1021
Location: 15 feet below sealevel (= Nieuw fucking Vennep)
De nieuwe indeling vind ik wel okee, alleen zou het lettertype/grootte en naam iets anders kunnen, zoals al aangegeven. In kleinere letters achter de forumnaam welke taal het is lijkt me duidelijk genoeg bv: ALGEMEEN(NL)
Wat me de laatste dagen opvalt is dat de site erg traag is. Ik weet niet of het aan mij ligt maar het duurt soms extreem lang om een pagina te laden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ligt het gewoon aan mij???

_________________
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2005, 23:34 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
ik zal er eens op gaan letten


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2005, 23:43 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
ikzelf gebruik de laatste tijd Mozilla ipv Internet Explorer.

Ik ervaar nu idd ook het probleem met het trage opbouwen van de pagina's.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2005, 06:30 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Preacher wrote:
De nieuwe indeling vind ik wel okee, alleen zou het lettertype/grootte en naam iets anders kunnen, zoals al aangegeven. In kleinere letters achter de forumnaam welke taal het is lijkt me duidelijk genoeg bv: ALGEMEEN(NL)
Wat me de laatste dagen opvalt is dat de site erg traag is. Ik weet niet of het aan mij ligt maar het duurt soms extreem lang om een pagina te laden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ligt het gewoon aan mij???

Ik wil de namen komende week aanpassen, ze zijn nu wel erg lang. De gehele naam moet in hetzelfde lettertype zijn, dus combinatie van groot+klein, vet+normaal, verschillende kleuren kan niet.

Maandagavond laat was er een grote stroomstoring in Los Angeles en omgeving. Daar staat ook de server waarop dit forum en de Cycling Colours website gehost wordt (met snelle verbindingen naar het internet). Ook de noodstroomvoorziening was uitgevallen, daardoor waren het forum en de website enkele uren (22-01 uur) niet bereikbaar.
Het kan zijn dat de eerste 24 uur nog niet alle verbindingen met het internet (of het internet in de regio Los Angeles zelf) weer optimaal werkten en wellicht dat er gisteren op de achtergrond veel backup processen en andere werkzaamheden plaatsvonden, waardoor het forum wat trager was dan gebruikelijk. Maar zoiets moet binnen enkele dagen weer normaal zijn.

Zelf heb ik toevallig sinds een week een andere internetverbinding (2 Mbit ipv 10 Mbit), dus kan ik dat niet goed vergelijken want voor mijn gevoel laden alle internetpagina's minder snel dan eerst ;)

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2005, 23:35 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 24 May 2005, 02:08
Posts: 1021
Location: 15 feet below sealevel (= Nieuw fucking Vennep)
Martijn wrote:
Maandagavond laat was er een grote stroomstoring in Los Angeles en omgeving. Daar staat ook de server waarop dit forum en de Cycling Colours website gehost wordt (met snelle verbindingen naar het internet). Ook de noodstroomvoorziening was uitgevallen, daardoor waren het forum en de website enkele uren (22-01 uur) niet bereikbaar.
Het kan zijn dat de eerste 24 uur nog niet alle verbindingen met het internet (of het internet in de regio Los Angeles zelf) weer optimaal werkten en wellicht dat er gisteren op de achtergrond veel backup processen en andere werkzaamheden plaatsvonden, waardoor het forum wat trager was dan gebruikelijk. Maar zoiets moet binnen enkele dagen weer normaal zijn.


Dat verklaart al een heleboel ja. Ik had inderdaad gemerkt dat de site niet bereikbaar was eventjes. Qua snelheid is het nog steeds traag bij mij maar ik kijk het gewoon nog een paar dagen aan, het zal wel goedkomen dan :P

Martijn wrote:
Ik wil de namen komende week aanpassen, ze zijn nu wel erg lang. De gehele naam moet in hetzelfde lettertype zijn, dus combinatie van groot+klein, vet+normaal, verschillende kleuren kan niet.


Da's een beetje jammer maar niks aan te doen natuurlijk. Misschien een idee om de taal in de forum beschrijving te zetten? Zoals de indeling nu is, is het vrij duidelijk welke taal welke sectie is (en daar is men snel aan gewend) dus lijkt het mij voldoende om de forum beschrijving te beginnen met welke taal het is. Dan kan je de forumnamen wat korter houden.
Succes, Preacher.

_________________
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group