The Gathering

forum
It is currently 28 Apr 2024, 04:54

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Erger je der aan?
JAHHHHHHHH 64%  64%  [ 9 ]
NEE 36%  36%  [ 5 ]
Total votes : 14
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 14:47 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
ja maar een off topic is een off topic..dan mag je zeggen wat je wilt...dat boeit voor de rest toch niet...het gaat om de zelligheid maar martijn die remt het zo wel af met zijn regeltjes...want dit mag niet dat mag niet....beheer dan geen topic als je frustie raakt omdat men niet volgens ZIJN regeltjes topicen....het is maar een off topic


en het gaat er zeker niet om hoeveel men post en in welke tempo...als men iets zegt wil je daar op reageren...so what....en dat kan wel eens snel gaan ja...nou en...ik zie het hele probleem van martijn niet...

en als er nieuwe forummers komen die betrekken we er heel snel bij...kijk maar naar Girlie, Jurrien en Irma....die doen gewoon gezellie mee.....

Ik en andere vinden het gezellie hier en als je zo doorgaat met je regeltjes ben ik bang dat deze topic niet zo heel lang meer zal leven..en dan word het net weer als vroeger...niets dus.....

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 14:50 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 28 May 2003, 10:52
Posts: 596
Mariska wrote:
wie zegt dat ik het over de engelse forum heb...ik heb het over de ANDERE buitenlandse forum...en neuj door Hans Nagtegaal werd er niet zo streng gekeken....gisteren met hem nog over gehad....dat er op de andere buitenlandse topics net zoveel geouwehoerd word als op deze......

vind je het nu echt zo erg dat wij hier zo gezellie aan het praten zijn op deze OFF topic!?!?! Wat is jou hele probleem eigenlijk???


GO MARISKAAAAAA!!! jaah ben het wel met mariska eenss... En net als dat buzz zei... het is gewoon lekker gezellie en daar gaat het toch om...!!

_________________
The world may be a dream, but as long as we are in that dream, we have to take it seriously, because whenever you get hit by a dream club, you are going to suffer from a dream headache.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 14:52 
Offline
Always
Always

Joined: 02 Jan 2004, 22:28
Posts: 3060
Location: Ergens
Inderdaad!! Ik zit juist voor dít forum zoveel achter de computer, dus lang leve het TG-forum!! :P

_________________
De ene off-topicer is de andere nog niet...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 14:52 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Sollejon wrote:
De vele posts zijn wel gezellig. Maar het moet ook weer niet te onzinnig gaan worden. Een race om zo snel mogelijk een bepaalde hoeveelheid posts te behalen is ook niet de bedoeling op een forum.
Ik zeg niet dat dat ook zo is hier, maar het zou een minder goede zaak zijn als dat wel zo zou zijn.

Ik kan me overigens wel indenken dat de grote hoeveelheid posts nu, wellicht users afschrikt die niet veel tijd hebben om de forum te lezen.

On-topic blijven in een melige/off topic vink ook weer niet zo'n noodzaak.
Wat gezellig doorbabbelen, ff , heb ook wel wat.

Oh ja, topics die (te) off-topic raken, raken vanzelf wel weer on-topic indien nodig. Om die nou te gaan sluiten....hmm...


Een medium als en forum is niet bedoeld om zomaar wat te babbelen of slow-chatten. Maar voor discussies of vragen over een bepaald onderwerp.

Bunnypie wrote:
Vaak ben je ivm met die tijd, die ertussen moet zitten ook nog eens te laat met reageren, omdat iemand je voor is geweest. Je reactie raakt dan kant noch wal... :-?


Slow-chat posts hebben volgens mij maar een hele beperkte houdbaarheidsdatum. Hoe vaak lezen jullie op dit off-topic forum eigenlijk nog de oude posts terug van pagina 1 t/m 10 als het topic inmiddels al een stuk of 20 pagina's telt? Volgens mij heel weinig. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Een forum is bedoelt om dingen ook te bewaren. Een medium als een chat of MSN is juist bedoelt voor gezellig kletsen over iets waar je het op DAT moment over wilt hebben.

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 14:54 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
martijn HET IS EEN OFF TOPIC!!! En je argumenten zijn echt van lek mijn vestje...


als wij het nu nog deden op de TG topic ok dan heb je gelijk maar met dit niet sorry...

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 14:59 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 28 May 2003, 10:52
Posts: 596
Nee idd.. want het is wel een off-topic...! dus je kan zoveel posten als je wil en waarover......

_________________
The world may be a dream, but as long as we are in that dream, we have to take it seriously, because whenever you get hit by a dream club, you are going to suffer from a dream headache.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:02 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 17 Jan 2004, 15:31
Posts: 113
Mariska wrote:
ja maar een off topic is een off topic..dan mag je zeggen wat je wilt...

Hmm, Mariska, jij was toch diegene die het laatst had over 'LEZEN!!!!'?

Off-topic zou misschien other topics moeten heten. Dus niet TG gerelateerde topics. Binnen een thread is het erg fijn als het onderwerp van die thread aangehouden wordt, vooral voor de mensen die niet de tijd hebben/willen spenderen aan het lezen van alle threads.

Gedragsregels zijn er niet voor niets. Natuurlijk is het heel gezellig hiero, maar als men zich wat meer aan het onderwerp houdt is het ook voor anderen wat bruikbaarder.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:03 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
off-topic = vertaald in het Nederlands afwijkend van het thema, dus afwijkend van The Gathering

probleem opgelost, we gaan lekker verder op 't off-topic forum hiero

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:04 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 14 Apr 2002, 01:00
Posts: 986
Location: NL
houdbaarheidsdatum ?!
Op dat moment is het gezellig! Dan zijn er users die hier terugkomen omdat er een gezellige sfeer is.


Last edited by Sollejon on 12 Mar 2004, 15:07, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:05 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 28 May 2003, 10:52
Posts: 596
moewahahahaha goed idee!!..,,,,,,,,

_________________
The world may be a dream, but as long as we are in that dream, we have to take it seriously, because whenever you get hit by a dream club, you are going to suffer from a dream headache.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:06 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Clobyn wrote:
Mariska wrote:
ja maar een off topic is een off topic..dan mag je zeggen wat je wilt...

Hmm, Mariska, jij was toch diegene die het laatst had over 'LEZEN!!!!'?

Off-topic zou misschien other topics moeten heten. Dus niet TG gerelateerde topics. Binnen een thread is het erg fijn als het onderwerp van die thread aangehouden wordt, vooral voor de mensen die niet de tijd hebben/willen spenderen aan het lezen van alle threads.

Gedragsregels zijn er niet voor niets. Natuurlijk is het heel gezellig hiero, maar als men zich wat meer aan het onderwerp houdt is het ook voor anderen wat bruikbaarder.


niemand houdt hier aan het onderwerp en dat hoeft ook niet...ik ken geen 1 forum die zich eraan houd..het heet niets voor niets OFF topic....dan gaat er in een topic van het 1 op het ander.....is dat echt nu zo probleem??? Als je er weer over wilt beginnen dan begin er je er gewoon weer over...ik zie het echte hele probleem niet en dat zijn er meerdere hier.....

en met dat LEZEN was ergens anders over dus tis behoorlijk kinderachtig dat je dat aansnijdt Clobyn....

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:08 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Mariska wrote:
ja maar een off topic is een off topic..dan mag je zeggen wat je wilt...


Nee dat zie ik toch iets anders. Off topic staat voor discussies over andere onderwerpen dan die direct TG-gerelateerd zijn. Ook in een Off-topic forum is niet alles toegestaan. Dat is nooit zo geweest.

Mariska wrote:
en als er nieuwe forummers komen die betrekken we er heel snel bij...kijk maar naar Girlie, Jurrien en Irma....die doen gewoon gezellie mee.....


Maar aan de andere kant worden nieuwe forummers als Matrix (om een voorbeeld van deze week te noemen) ook wel eens afgeschrikt door de posts van sommige van jullie.

Wanneer de posts op een forum er rommelig en onoverzichtelijk zijn dan is dat ook niet aantrekkelijk voor bezoekers (zowel forummers die alleen lezen als die ook regelmatig iets posten) van het forum. Een hele hoop onzin schrikt gebruikers ook wel eens af.

Aan de ene kant vindt jij dat vrijwel alles zou mogen op dit forum en aan de andere kant krijg ik ook wel eens PM's van gebruikers die mij vragen of het forum niet wat strikter beheerd kan worden. Voor moderators is het dus altijd zoeken naar een evenwicht waarbij je rekening moet houden naar de wensen van alle bezoekers (per week komen er hier heel veel verschillende gebruikers). Dus voor de een wordt een forum te strak beheerd en volgens de ander mag het juist wel wat strakker. Een perfect forum bestaat niet.

Begrijp mij niet verkeerd, jouw ideeen over dit forum en hoe het verbeterd zou kunnen worden zijn altijd welkom.

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:09 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Sollejon wrote:
houdbaarheidsdatum ?!
Op dat moment is het gezellig! Dan zijn er users die hier terugkomen omdat er een gezellige sfeer is.
On-topic blijven in een Off-topic....hmmm...


tja sollejon....daar geef ik je gelijk in...het gaat hier met tijd en wijle...en als op dat moment gezellie is dan boeit het niet meer.....we lachen hier echt wat af ik vind het hier gewoon gezellig zoals meerdere......


en vind het best onzinnig dat we over het OFF topic moeten discussieren want er is echter geen probleem te vinden hiero....

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:17 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 17 Jan 2004, 15:31
Posts: 113
Mariska wrote:
en met dat LEZEN was ergens anders over dus tis behoorlijk kinderachtig dat je dat aansnijdt Clobyn....

Ik wil niet lullig doen, maar dat heeft hier alles mee te maken. Er is nu al meerdere keren in deze thread gezegd wat er met off-topic bedoeld wordt, en jij hebt het schijnbaar nog steeds niet gelezen of begrepen.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:18 
Offline
Always
Always

Joined: 02 Jan 2004, 22:28
Posts: 3060
Location: Ergens
Martijn wrote:

Bunnypie wrote:
Vaak ben je ivm met die tijd, die ertussen moet zitten ook nog eens te laat met reageren, omdat iemand je voor is geweest. Je reactie raakt dan kant noch wal... :-?


Slow-chat posts hebben volgens mij maar een hele beperkte houdbaarheidsdatum. Hoe vaak lezen jullie op dit off-topic forum eigenlijk nog de oude posts terug van pagina 1 t/m 10 als het topic inmiddels al een stuk of 20 pagina's telt? Volgens mij heel weinig. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Een forum is bedoelt om dingen ook te bewaren. Een medium als een chat of MSN is juist bedoelt voor gezellig kletsen over iets waar je het op DAT moment over wilt hebben.


Ik vind het beetje lullig, dat mijn quote hier nu gebruikt word. Ik bedoel hier dus mee, als we gewoon een discussie hebben! Iets waar je meeteen op wilt reageren!! Dat kan dus ook over TG gaan! Soms wil je gewoon graag meteen op een onderwerp te reageren!! Dat hoeft niet altijd meteen gewauwel te zijn!!

_________________
De ene off-topicer is de andere nog niet...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:20 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Clobyn wrote:
Mariska wrote:
en met dat LEZEN was ergens anders over dus tis behoorlijk kinderachtig dat je dat aansnijdt Clobyn....

Ik wil niet lullig doen, maar dat heeft hier alles mee te maken. Er is nu al meerdere keren in deze thread gezegd wat er met off-topic bedoeld wordt, en jij hebt het schijnbaar nog steeds niet gelezen of begrepen.


jawel ik heb het wel gelezen maar volgens mij LEES jij niet in mijn berichten dat ik er NIET mee eens ben......dus dat is weer jou probleem het NIET kunnen lezen....

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:27 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 17 Jan 2004, 15:31
Posts: 113
Bij de definitie van 'off-topic', of de bedoeling van de eiegenaar van deze site, gaat het er niet om of je het er mee eens bent of niet.

Maar tis goed joh. Trek je verder van niemand wat aan. Blaat vrolijk verder. Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:31 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Clobyn wrote:
Bij de definitie van 'off-topic', of de bedoeling van de eiegenaar van deze site, gaat het er niet om of je het er mee eens bent of niet.

Maar tis goed joh. Trek je verder van niemand wat aan. Blaat vrolijk verder. Image


whahahah dat zal ik zeker doen...net zoals de rest die het hier blijft doen.......dus idd ik trek mij er vrij weinig van aan :wink:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:31 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Mariska wrote:
niemand houdt hier aan het onderwerp en dat hoeft ook niet...ik ken geen 1 forum die zich eraan houd..het heet niets voor niets OFF topic....dan gaat er in een topic van het 1 op het ander.....is dat echt nu zo probleem??? Als je er weer over wilt beginnen dan begin er je er gewoon weer over...ik zie het echte hele probleem niet en dat zijn er meerdere hier.....


Binnen een topic van het ene onderwerp overgaan naar het andere, dan weer terug naar het oospronkelijke dan weer naar een ander onderwerp dat maakt het forum onoverzichtelijk. Waarschijnlijk niet voor jezelf, maar wel voor anderen die het lezen. En hoe kom je er ooit achter dat er zich in een bepaald topic een interessante discussie afspeelt als dat onderwerp totaal anders is dan de topic titel. Niet iedereen komt elke dag op het forum en niet iedereen heeft de tijd en neemt de moeite om alle topics helemaal door te spitten. Slechts een klein groepje die-hard forummers kunnen nu een beetje bijhouden waar wat staat.

Vaker een nieuw topic aanmaken over iets anders interessants, kan een forum volgens mij wel duidelijker maken. Liever 4 verschillende topics met elk hun eigen titel, dan 1 topic waarbinnen steeds wordt overgegaan naar een nieuw onderwerp. Enkele post binnen een topic zijn helemaal niet erg, en maken het zeker levendig, maar als dat veel voorkomt dan is dat storend voor sommigen, want dan moeten ze opeens een hele serie repleis doorlezen om te zien of er verderop misschien wel weet wat geschreven wordt over het oorspronkelijke onderwerp.

Ik zal volgende week ook eens op zoek gaan naar enkele nieuwe moderators. Zodat die me kunnen helpen om een topic, indien nodig, op te splitsen.

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2004, 15:33 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
je moet doen wat je niet laten kan.......maar of het er net zo gezellig op word...dat betwijfel ik...

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group