The Gathering

forum
It is currently 19 Mar 2024, 11:04

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 122 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 30 Oct 2007, 16:36 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 96
Location: Groningen, Holland
Fayenatic wrote:
gaaf, kan iemand dit capturen zodat we dit in een videoformaat krijgen en niet na een tijdje zal verdwijnen ?


dat zou idd erg fijn zijn, ik weet helaas niet hoe dat moet :-|


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 30 Oct 2007, 20:45 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
nee heb ook geen idee hoe en wat


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 30 Oct 2007, 23:22 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 96
Location: Groningen, Holland
nou het is me inmiddels gelukt, ik heb het volledige programma (van bijna 2 uur) gedownload :)

weet iemand nog een handig programma om de boel mee te editen, ik heb net windows movie maker geprobeerd maar die loopt steeds vast :-|


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 31 Oct 2007, 00:19 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 09 Nov 2006, 18:32
Posts: 160
waarom moet je het eigenlijk editen?

magix video deluxe gebruik ik, maar kan je mss niet downloaden. adobe premiere kan ook wel? succes


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 31 Oct 2007, 19:05 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Bands & Beyond - Bekende muzikanten geven tips over de zakelijke kant van een band

Bands & Beyond is een reeks presentaties in poppodia, waar bekende muzikanten hun ludieke acties, genante situaties en slimme trucs op het gebied van PR, netwerken, marketing, publiciteit, boekingen en touren in het buitenland onder leiding van presentator Jasper van Vugt (OOR) ongecensureerd bespreken.

Dit jaar zullen onder andere Simon Akkermans (C-Mon & Kypski), Martijn Westerholt (Delain / Within Temptation), Andries van Wieren (Luie Hond), Anneke van Giersbergen (The Gathering / Agua de Annique), Peter van Elderen (Peter Pan Speedrock), Tjeerd Bomhof (Voicst), David Hollestelle (Herman Brood), Pieter Both (Beef), Phil Tilli (Moke), Kevin Aper (The Apers), Bazz Barnasconi (VanKatoen), Ro Krom (Kraak & Smaak), Maurits Westerik (GEM), Renée van Dongen (Charlie Dee), Tim van Doorn (Clueless) en Jan Chris de Koeijer (Gorefest) een tipboekje opendoen over de zakelijke kant rondom hun band.

Bands & Beyond wordt georganiseerd vanuit Stichting InMusic en staat voor interactie tussen onbekende en bekende muzikanten en de muziekindustrie. Met Bands & Beyond hopen we een klimaat te creëren waarin diversiteit gewaarborgd kan worden, nieuwe stromingen een kans krijgen en een grotere groep muzikanten met inzet van eigen middelen een plekje op de markt kan veroveren. Bands & Beyond wordt mede mogelijk gemaakt door het VSB Fonds, Norma Fonds, Gemeente Den Haag, Gemeente Enschede, Gemeente Den Bosch, Gemeente Goes en Artez Popacademie. Onder de bezoekers worden, dankzij BUMA Cultuur, gratis kaarten verloot voor het Noorderslag Weekend en Muzikantendag.

Check the line-up op: http://www.myspace.com/bandsbeyond

Bands & Beyond Tour 2007:

7 Nov 2007 - Romein - Leeuwarden
Anneke van Giersbergen (The Gathering / Agua de Annique), Andries van Wieren (Luie Hond), Renée van Dongen (Charlie Dee), Tjeerd Bomhof (Voicst)

12 Nov 2007 - Melkweg - Amsterdam
Anneke van Giersbergen (The Gathering / Agua de Annique), Tjeerd Bomhof (Voicst), Phil Tilli (Moke), Simon Akkermans (C-Mon & Kypski)

14 Nov 2007 - ' Beest - Goes
Jan Chris de Koeijer (Gorefest), Kevin Aper (The Apers), Bazz Barnasconi (VanKatoen), Maurits Westerik (GEM)

20 Nov 2007 - Bazart - Den Haag
Ro Krom (Kraak & Smaak), Kevin Aper (The Apers), David Hollestelle (Herman Brood), Martijn Westerholt (Within Temptation / Delain)

21 Nov 2007 - Atak - Enschede
Pieter Both (Beef), David Hollestelle (Herman Brood), Tim van Doorn (Clueless), Anneke van Giersbergen (The Gathering / Agua de Annique)

28 Nov 2007 - Plein 79 - Den Bosch
Peter van Elderen (Peter Pan Speedrock), Maurits Westerik (GEM), Ro Krom (Kraak & Smaak), Anneke van Giersbergen (The Gathering / Agua de Annique)

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 01 Nov 2007, 04:46 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 10 Jul 2005, 13:58
Posts: 2360
Location: Portugal
Agua de Annique - Yalin live @ radioprogramma Desmet - 29.10.2007

Image

http://fr.youtube.com/watch?v=DTjqiPGNNxE

_________________
water travels by itself inspires us to fear the sea


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 01 Nov 2007, 07:16 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 13 Apr 2004, 19:34
Posts: 26664
Location: in your head
Help AdA to the top of the Lowlands top 25!!

http://www.popinstituut.nl/lowlands/stemlijst.html

_________________
Look at me...There were more to see, there were more to be proud of….

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 01 Nov 2007, 07:50 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
sophie wrote:
Help AdA to the top of the Lowlands top 25!!

http://www.popinstituut.nl/lowlands/stemlijst.html

En vergeet niet om ook Merry Pierce (featuring Anneke) aan te kruisen :wink:

- - - - - - - - - -

Er staat een interview met Anneke in het Veronica Magazine (tv-gids, week 44, 3-9 nov 2007).

Image

Zangtalent - Anneke van Giersbergen

Ze was jarenlang de stem én het gezicht van The Gathering. Anneke van Giersbergen gaat nu verder met haar eigen band Agua de Annique. Deze week ligt het eerste album Air in de winkels!

Aqua de Annique is een naam die je niet snel vergeet. Waarom juist deze opvallende bandnaam?
"Ik wilde graag een naam die aansluit bij mijn eigen ideeën en mijn eigen liedjes. Maar ik wilde ook een bandnaam, ik hou er niet zo van om alleen mijn eigen naam te gebruiken. Nu zitten we daar een beetje tussen in. En ik hou van water, ik moet soms mijn best doen om dat thema niet in elk nummer te gebruiken. En Agua klinkt natuurlijk mooier dan water!"

Vond je het moeilijk om na zo'n lange tijd je andere band te verlaten? Jullie zijn letterlijk samen groot geworden.
"Daar heb ik echt van wakker gelegen. Dat was het moeilijkste dat ik heb gedaan in mijn leven, want daar zaten die jongens natuurlijk niet op te wachten. Maar ik wilde altijd al verschillende dingen doen in de muziek. Het was tijd voor iets anders."

Een terugkerend thema in je werk is de stewardess. Wat heb jij met dat beroep?
"Sinds we zo veel zijn gaan vliegen voor ons werk, ben ik echt geobsedeerd door stewardessen. Ze zijn zo netjes en zo onkreukbaar en zo lief. Alles aan ze is zo perfect: de lipgloss, de hoge hakken. Ik bewonder dat heel erg, maar ik vraag me ook af wat hun donkere kant is. Want die hebben we allemaal. Maar zeker in het westen probeert iedereen die duistere kant te verbergen, alles moet netjes zijn. We zouden onze donkere kant moeten omhelzen! Ik denk dat veel meisjes stewardess willen worden, omdat ze die perfectie willen."

Geldt dat ook voor muzikanten? Die leiden ook een leven waar veel mensen jaloers op zijn...
"Ja, want je staat daar in je mooie jurk en je make-up, maar als je van het podium stapt ben je ook maar een mens. Je ziet dat nu ook wel afglijden, kijk maar naar Britney Spears. Ze was altijd zo onkreukbaar, maar we mogen het haar niet kwalijk nemen dat het nu zo slecht met haar gaat. Zij is ook maar een mens."

Je man zit nu met je in de band. Voordeel of nadeel?
"Allebei. Het is fijn omdat we elkaar heel goed begrijpen. En we hebben een zoontje, Finn, en alles wat we doen regelen we zo, dat hij ook mee kan. Anderzijds is het soms lastig; hij is extra kritisch op mij! Vroeger was ik wat fladderig, maar nu moet ik met mijn beide benen op de grond staan. Want mijn zoon moet ook een schone luier om, ik moet voor mijn gezin zorgen. Maar ik ben er nu ook klaar voor om datte dragen."

(tekst: Belinda Janssen)

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 02 Nov 2007, 18:34 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 13 Apr 2004, 19:34
Posts: 26664
Location: in your head
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/37513643

_________________
Look at me...There were more to see, there were more to be proud of….

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04 Nov 2007, 11:28 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Ik zet het hier ook maar ff neer:

Mag ik even vloeken....JA!? OH dank je wel...

WAT WAS AdA GISTEREN IN DE MELKWEG GVD GAAAF!!!! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen!!! Wat een band!!! Ze speelden de nummers harder dan op het album! Het rockte de pan!! Heb mij compleet schor gebruld, heb nekpijn en benen doen zeer van het dansen haha! Wat een dikke energie op het podium! Ge-wel-dig!

Vooral de cover van Earth & Fire was helemaal te gek! Mijn zus en ik hadden echt zoiets van WTF!! Hoppa meelallen, want Earth & Fire was een geweldige NL rockband!

Ze speelden ook Alone van TG, het klonk iets anders maar blazen deed het!

Hier de setlist:

- Lost and found
- Ice water
- Day before yesterday
- Earth & Fire - Maybe tomorrow, maybe tonight
- Yalin
- Beautiful one
- Come wander with me
- A song from Joris' album
- Alone- Trail of grief
- Witnesses

encore :

- My girl
- Sunken Soldiers Ball (with Kristin)
- You are nice

Als je zit te twijfelen van AdA om naar een concert te gaan... NIET DOEN!! GAAN!!!

:flower:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05 Nov 2007, 05:34 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 24 Jan 2005, 22:24
Posts: 142
Location: Belgium
Bedankt Mariska voor de setlist!

De eerste drie nummers vond ik GE-WEL-DIG. Daarna ging het een beetje op en neer voor mij (logisch want ik kende de nummers nog niet). Alone viel een beetje koud op mijn maag (ik miste de TG sound te erg) en You are so nice! (na beluisteren van de cd) gaat er echt niet in maar voor de rest was het DIK DIK in orde. Ben beniewd naar volgende week... 8)

_________________
Well well, how can I heed you?
I wish you did not exist..


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05 Nov 2007, 19:11 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
Mariska wrote:
encore :
- My girl - Sunken Soldiers Ball (with Kristin)
- You are nice

Kan het een slechtere keus voor een encore zijn??? :roll:

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05 Nov 2007, 19:32 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Ik ben vrijdag geweest, maar vind Mariska dr reactie een beetje overdreven :P

Het was zeeeeker wel goed hoor! Maar gewoon een beetje jammer van de cover (s) en Alone. Vooral Alone vond ik toch echt wel pijnlijk hoor! Ook dat nummer van Joris Dirks, wel oke, maar kom op Anneke...schrijf snel meer nummers hoor!
Wat ik ook wel vond: The Gathering bestaat van origine uit muzikanten waarbij muziek uit het hart komt. AdA bestaat uit doorgewinterde beroepsmuzikanten. Dat zorgt ervoor dat het allemaal (met uitzondering van Anneke) een beetje zonder gevoel gebracht werd, meer als "werk". Groot pluspunt vond ik daarin trouwens wel het strakke gehak van Rob, bizar goede drummer.
Ik ga denk ik wel ook naar Zoetermeer, maar niet zovaak als naar TG...

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05 Nov 2007, 22:47 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)

Joined: 05 Nov 2007, 22:35
Posts: 2
Voor pictures van Aqua de Annique http://www.willynijenhuis.nl

Enjoy!!! :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 05 Nov 2007, 22:49 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 24 Jan 2005, 22:24
Posts: 142
Location: Belgium
Shrink wrote:
Groot pluspunt vond ik daarin trouwens wel het strakke gehak van Rob, bizar goede drummer.
...was mij ook opgevallen.
groetjes,

_________________
Well well, how can I heed you?
I wish you did not exist..


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 06 Nov 2007, 15:22 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
zeker kan rob drummen ;) hij deed vet goed met drive by wire ;)

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 06 Nov 2007, 20:50 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 96
Location: Groningen, Holland
“Anneke komt er wel”

In juni werd bekend dat Anneke van Giersbergen The Gathering zou verlaten om een eigen project te starten onder de naam Agua de Annique. Dat besluit was al eerder bekend bij haar oude bandmaatjes, waaronder drummer Hans Rutten. “Ik heb nog maar een paar nummers gehoord, op mijn computer – dat is natuurlijk niet ideaal – dat klonk wel zoals zij het zelf ook zegt: wat kaler en meer singer-songwriterachtig.”

Rutten bekent dat hij het best moeilijk vindt om Van Giersbergen te horen of zien zingen buiten The Gathering: “Het is niet makkelijk, maar natuurlijk blijf ik haar volgen. Zeker weten.” Muzikaal gaat Van Giersbergen solo een andere kant op dan met The Gathering, dat zag Rutten aankomen. “Ik wist wel wat er zou komen. Wat ik hoor zijn echt Anneke-liedjes. Zij is nu de band, eigenlijk is het gewoon een soloproject natuurlijk. Ik denk dat zij heel graag haar eigen weg wilde gaan. Bij ons kwam ze ook met liedjes, maar die veranderden natuurlijk omdat de band ermee aan de slag ging.” Over de toekomst van Van Giersbergen met haar nieuwe band, maakt Rutten zich geen enkele zorgen: “Anneke heeft zo’n mooie stem, zij komt er wel.”

Hans Rutten, drummer van The Gathering, de band waar Anneke van Giersbergen jarenlang de zangeres was.


http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/37521899


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 07 Nov 2007, 00:05 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 17 Dec 2006, 00:08
Posts: 315
Location: Rotterdam, Holland
Mooi gezegd!

_________________
Op mijn manier.....


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 07 Nov 2007, 14:31 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 21 Aug 2003, 13:47
Posts: 114
Voor wie het wil weten: mijn mening over Air van Agua de Annique:
Beautiful one - Mooie opener. Anneke doet haar vocale ding wat zeer ok is. Muzikaal misschien geen hoogvlieger maar wel erg plezierig in het gehoor. De brug met de gitaarsolo vind ik erg mooi.
Witnesses - Rotver! Wat een vet nummer. Pompend en stuwend, vol energie. Lekker afwisselend ook. Smaakt naar meer. (Maar dat komt er voor de rest van de CD jammer genoeg niet…)
Yalin - Geen geweldig nummer. De afwisseling met het refrein/brug in de 2e helft van het nummer is wel fraai.
Day after yesterday - Saai.
My girl - Niet bijzonder maar wel ok nummer.
Take care of me - Wederom een niet bijzonder nummer.
Ice water - (Eindelijk) Weer een goed nummer. Wel weer rustig maar de strijkers geven het meteen een ander sfeertje. Ook de mannelijke achtergrond zang is een welkome afwisseling. De solo's met overstuurde gitaren klinken ook lekker.
You are nice - Een wat heftiger nummer maar het mist de pit van Witnesses. De melodielijn in het couplet doet het ook niet voor mij. Het refrein is wel een lekker stukje en qua opbouw is het best ok. Maar toch… Ik wil wel geloven dat het live spettert.
Trail of grief - Begint rustig en kent een mooie omslag halverwege. Prima nummer.
Come wander with me - Akoestische gitaar ballad voor bij het kampvuur. Niet bijzonder goed of slecht in mijn oren.
Sunken soldiers ball - Weer een rustig nummer. Ook weer niet bijzonder goed of slecht.
Lost and found - Weer een rustig nummer met een wat heftiger einde. Ook weer niet bijzonder goed of slecht.
Asleep - Ook een akoestische gitaar ballad. Mooie samenzang maar geen spectaculair nummer.

Alles bij elkaar: Het kabbelt over het algemeen lekker weg. Prima achtergrond behang. Ook al heb ik geen moeite met de richting die Anneke gekozen heeft heb ik wel moeite met Air. Het pakt mij niet zo. Ik zal de CD nog best wel eens draaien, maar na 6 of 7 keer luisteren de afgelopen paar dagen heb ik het voorlopig wel weer gehad. Mijn aanraders zijn Beautiful one, Witnesses, Ice water en Trail of grief. Verder is het niet memorabel. Zeker niet slecht, maar ook niet memorabel.
Na de positieve reacties kijk ik wel uit naar het optreden zaterdag a.s.

_________________
Denial does not improve your already slim chances of success...


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 09 Nov 2007, 19:04 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 13 Apr 2004, 19:34
Posts: 26664
Location: in your head
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/37521899

_________________
Look at me...There were more to see, there were more to be proud of….

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 122 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group