The Gathering

forum
It is currently 19 Mar 2024, 11:16

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 03 Mar 2010, 19:25 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
liveXS wrote:
Het Deventer poppodium Het Burgerweeshuis lanceert op 3 maart 2010 een nieuw project, genaamd Het Burgerinitiatief. Vanaf dan is het mogelijk om op de website van Het Burgerweeshuis aan te geven wie jouw favoriete band/artiest is. Als er genoeg stemmen zijn voor jouw artiest, zorgt Het Burgerweeshuis ervoor dat de artiest wordt geboekt. Wanneer je stemt, heb je bovendien als eerste het recht om een kaartje te bemachtigen voor jouw favoriete band of artiest.

De stembus zal opengaan op 3 maart. Op de website zal een speciaal Burgerinitiatief gedeelte staan, waar je gemakkelijk je favoriete band/artiest in kan vullen. Directeur Mano Scherpbier: “Wij willen met dit initiatief te weten komen welke artiest het publiek graag in het Burgerweeshuis wil zien optreden. Zo kunnen we gehoor geven aan de vraag van het publiek”

Hoe gaat het in z’n werk? Stel: er zijn genoeg aanvragen voor een band/artiest binnen, en het is mogelijk dat die band geboekt kan worden, dan zijn de mensen die hebben gestemd de eersten die de mogelijkheid hebben om kaarten te kopen.

Het idee is voortgekomen uit het burgerinitiatief wat bij de Tweede Kamer ingediend kan worden. Als er 40.000 mensen iets willen inbrengen in de tweede kamer, en daar ook zoveel handtekeningen voor hebben, wordt dit meegenomen op de agenda. Het Burgerweeshuis streeft naar hetzelfde idee: veel stemmen op een bepaalde artiest en het wordt opgenomen in de agenda/programmering.

Te gek idee :)

http://initiatief.burgerweeshuis.nl als je in de buurt van Deventer woont is het echt een aanrader... ;) (het land is klein! jullie zijn zeker buren van mij ;-))

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 19 Apr 2010, 20:53 
Offline
Traveller
Traveller

Joined: 18 Apr 2010, 10:44
Posts: 224
Location: The Netherlands
Hmm. Deventer is toch een aardig eindje weg voor mij. Maar misschien is het ook een ideetje om bij de Effenaar of 013 zoiets in te voeren? :) Of in Oss / Nijmegen misschien, denk dat TG dan ook wel een redelijk aantal stemmen krijgt?


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 19 Apr 2010, 22:39 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
Is een of ander half uur rijden naar een plek zo een gedoe? :o
is stemmen voor een (internationale) band zo moeilijk? (ik denk altijd dat als een band naar Deventer zou komen, is er wel kans dat ze ook een andere datum in Nederland op hun agenda prikken...

Jullie Nederlanders zijn zo bedorven met cultuur... De dag dat de hele poppodia systeem door de bezuinigingen geschopt wordt, zullen jullie wakker worden en klagen dat er niets meer is...

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 22 Apr 2010, 15:54 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 17 Dec 2006, 00:08
Posts: 315
Location: Rotterdam, Holland
Ik woon in een van de grootste steden van Nederland en er gebeurt hier helemaal niets!! Ik heb heel Nederland afgereisd van Heerlen tot Haarlem, wanneer zie ik TG verdomme eens in mijn eigen stadje!!!!

_________________
Op mijn manier.....


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04 May 2010, 16:02 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 31 Dec 2006, 18:07
Posts: 168
Burn wrote:
Is een of ander half uur rijden naar een plek zo een gedoe? :o
is stemmen voor een (internationale) band zo moeilijk? (ik denk altijd dat als een band naar Deventer zou komen, is er wel kans dat ze ook een andere datum in Nederland op hun agenda prikken...

Jullie Nederlanders zijn zo bedorven met cultuur... De dag dat de hele poppodia systeem door de bezuinigingen geschopt wordt, zullen jullie wakker worden en klagen dat er niets meer is...


Als je even op Saturtijn zijn profiel had geklikt en zag dat hij 15 jaar oud is, dan weet je dat sommige mensen simpelweg niet de middelen of mogelijkheden hebben om 'een of ander half uur te rijden naar een plek'. Toen ik 15 jaar was, speelde TG samen met AF in Nighttown (2001), maar ga je als 15-jarig meisje in je eentje naar een concert en daarna in de nachtbus vanuit Rotterdam? ..Achteraf gezien had ik dat natuurlijk wel moeten doen vanwege de combinatie van bands die ik pas later echt interessant zou gaan vinden, en in die tijd hadden ze nog hele leuke setlisten.


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 04 May 2010, 18:33 
Offline
Traveller
Traveller

Joined: 18 Apr 2010, 10:44
Posts: 224
Location: The Netherlands
saskia_ wrote:
Burn wrote:
Is een of ander half uur rijden naar een plek zo een gedoe? :o
is stemmen voor een (internationale) band zo moeilijk? (ik denk altijd dat als een band naar Deventer zou komen, is er wel kans dat ze ook een andere datum in Nederland op hun agenda prikken...

Jullie Nederlanders zijn zo bedorven met cultuur... De dag dat de hele poppodia systeem door de bezuinigingen geschopt wordt, zullen jullie wakker worden en klagen dat er niets meer is...


Als je even op Saturtijn zijn profiel had geklikt en zag dat hij 15 jaar oud is, dan weet je dat sommige mensen simpelweg niet de middelen of mogelijkheden hebben om 'een of ander half uur te rijden naar een plek'. Toen ik 15 jaar was, speelde TG samen met AF in Nighttown (2001), maar ga je als 15-jarig meisje in je eentje naar een concert en daarna in de nachtbus vanuit Rotterdam? ..Achteraf gezien had ik dat natuurlijk wel moeten doen vanwege de combinatie van bands die ik pas later echt interessant zou gaan vinden, en in die tijd hadden ze nog hele leuke setlisten.


Nou ja, ik kan mijn vader meestal nog wel regelen om te rijden (Evanescence in Antwerpen '07, Nightwish in Antwerpen '08, Nightwish in Brussel '09 en Lacuna coil in de Effenaar in Eindhoven '10). Maar je snapt natuurlijk wel dat met je vader naar een concert gaan zeker als 15-jarige jongen niet je-van-het is... :)
Maar goed. Er staan niet zo heel veel optredens op de planning voor mij de komende tijd, dus het is voor mij sowieso niet zo'n probleem op het moment. Komen er nog ergens leuke bands de komende tijd in de buurt van Eindhoven / Tilburg, dat iemand weet?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group