The Gathering

forum
It is currently 19 Mar 2024, 11:14

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 21 Oct 2004, 20:06 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
In 1992 heb ik met ze mogen werken , hebben we 'Always' opgenomen. In 94 of 95 demo's opgenomen van 'Mandylion', Anneke was geweldig, ik was zwaar onder indruk. Mooie tijden waren dat.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 21 Oct 2004, 20:08 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
aha!!! gaaf!! :flower:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22 Oct 2004, 15:33 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
Leuk he? Ik was vanmiddag in het archief en alles wat ik heb opgenomen met TG ligt daar nog, de 16 sporen tape van Moonlight Archer uit 1991 en de rest op 24 sporen. En ik heb die tape machines ook nog.

Als ik nog eens met pensioen ga kan ik daar eens mee stoeien en een betere mix maken, gewoon voor mezelf.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22 Oct 2004, 16:53 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
alleen voor je zelf!?!? :cry:

:wink: :flower:

MAARUM!!!

Dat is wel heeel gaaf!!!! *beetje jaloers* :wink: :green:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 23 Oct 2004, 15:54 
Offline
Always
Always

Joined: 02 Jan 2004, 22:28
Posts: 3060
Location: Ergens
Ja, ik ben HEEL jaloers!!! :o Wil je hem niet aan ons geven???? :green:

_________________
De ene off-topicer is de andere nog niet...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 23 Oct 2004, 16:05 
Offline
Always
Always

Joined: 31 Dec 2003, 19:22
Posts: 4072
Han wrote:
Leuk he? Ik was vanmiddag in het archief en alles wat ik heb opgenomen met TG ligt daar nog, de 16 sporen tape van Moonlight Archer uit 1991 en de rest op 24 sporen. En ik heb die tape machines ook nog.

Als ik nog eens met pensioen ga kan ik daar eens mee stoeien en een betere mix maken, gewoon voor mezelf.



:roll:

_________________
The quicksand of life drags us down into the circle One day, we might not catch you


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31 Oct 2004, 20:32 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
Zoals je merkt kom ik hier niet zo vaak. Toen M.A. werd opgenomen zat ik in een piepklein schuurtje op het platteland, met een oud 16 sporen recordertje op te nemen en kwam een beginnend bandje uit Oss het demo'tje Moonlight Archer opnemen.

Een klein jaar later zat ik net in een grotere ruimte en namen we 'Always' op, met hetzelfde oude recordertje, welke ik overigens nog steeds heb staan in een hoekje. (van die sessies heb ik ook aardig wat video)

'Always' scoorde een 10 en een aantal meer dan lovende recensies in de bladen en zo begon de carriere van een van de meest talentvolle bands welke dit land heeft.

Ik heb helaas geen contact meer met ze, maar het staat buiten kijf dat TG geweldige dingen heeft gedaan en doet, alleen heb ik de indruk dat ze af en toe hele grote stappen nemen wat betreft de stijl(en) welke ze hanteren. Van Always naar Almost a Dance was nogal een stap niet?

Mandylion is wat mij betreft hun tweede klassieker en een hoogtepunt.
Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar voor mijn gevoel heeft Within Temptation met deze stijl, welke uiteindelijk aan de breinen van TG is ontsproten, hun grote succes gemaakt. Van hun Mother Earth zijn een half miljoen albums verkocht.

Zou het niet zo zijn geweest dat als TG met deze stijl was doorgegaan, ze wellicht eenzelfde soort van succes zouden hebben gehad? Nogmaals, ik kan er volkomen naast zitten, maar ik heb het gevoel dat TG met HTMAP een totaal andere kant op is gegaan. En misschien was die stap voor veel mensen te groot.

Anyway, ik ga over een tijdje eens lekker in die oude opnamen duiken en kijken wat ik er mee kan. Wat je tegenwoordig met computers kan doen, daar hebben jullie geen flauwe notie van. Zelfs van de belabberdste opnamen kun je nog iets aardigs maken.

Je begrijpt dat de muziek het eigendom is van TG en daar mag niemand zonder toestemming iets van verkopen of zelfs weg geven. Stel je voor dat je een PC hebt met software als Adobe Audition en je hebt de 16 sporen van Always als WAV files op CD rom. Je zou dan je eigen mix kunnen maken van een klassiek album en er zelfs je eigen stem of gitaartje aan kunnen toevoegen. Dat kan allemaal tegenwoordig, helaas is dit 'prohibited' en dat is maar goed ook denk ik.

Dus helaas kan ik zonder toestemming niets doen voor jullie. Ik luister nog wel eens naar Always en hoor dan wat er allemaal beter zou kunnen en dat wil ik gewoon een keer uitproberen. Overigens is de eerste mix van Always, die van 1992 dus, de meest spannende. Later heb ik voor de patenmaatschappij een remix gemaakt (die met die lelijke cover) en hoewel die wat meer in balans was wat gitaren betreft, is hij minder spannend, hoewel hij best goed klinkt.

De laatste geremasterde versie, welke op het eigen label is uitgekomen, is wat mij betreft door Attie Bouw naar de kloten geholpen, klinkt plat, zonder dimensie, geen stereobreedte en diepte, zonde dus.

Als je dus een copy van Always zoekt, ga voor de eerste.

Ik wens jullie veel luisterplezier, want een klasse band is het zeker!

Peace, Han


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31 Oct 2004, 20:37 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 19 Oct 2004, 20:50
Posts: 903
Location: Havana on the Waal
Han wrote:
Zou het niet zo zijn geweest dat als TG met deze stijl was doorgegaan, ze wellicht eenzelfde soort van succes zouden hebben gehad?

Ik denk niet dat het TG om het commerciele (met trema dus) succes gaat, maar meer om het maken van muziek die ze zelf aangenaam vinden om te maken. Hierbij wil ik niet suggereren dat het bands als Within Temptation alleen om het geld gaat.

_________________
You know all roses should be white.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31 Oct 2004, 20:53 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 06 Oct 2001, 01:00
Posts: 385
Quote:
Leuk he? Ik was vanmiddag in het archief en alles wat ik heb opgenomen met TG ligt daar nog, de 16 sporen tape van Moonlight Archer uit 1991 en de rest op 24 sporen. En ik heb die tape machines ook nog.


Dag Han. Ik hoop dat alles goed met je gaat. Moonlight Archer is opgenomen op 2 sporen, dus het lijkt me stug dat je daarvan de 16 sporen opnames hebt. M.A. is opgenomen door onszelf, in onze oefenruimte in Heesch.. Je bedoelt denk ik de 7 inch opnames (die nooit zijn uitgekomen op vinyl, maar wel op de Downfall CD staan).
Mooie tijden, zeker weten. Maar als, als, als, als... Het heeft zo weinig zin. We hebben ook echt nergens spijt van, en beschouwen 'How to measure...' als ons hoogtepunt (tot nu toe!).. We gaan zekers nog een paar mooie plaatjes maken, met Attie Bauw. Groetjes!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31 Oct 2004, 22:08 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
Ha die Hans!

Ik zit er dus naast wat M.A. betreft, je hebt gelijk, sorry. Ik zeg niet dat HTMAP geen hoogtepunt is, maar het is wel een grote stap vergeleken met Mandylion. Ik bedoel daar niets negatiefs mee.

Spijt hebben is idd redelijk zinloos, maar ik had toch wel een paar dingen liever anders gedaan, mijn recalcitrante gedrag en agressie wat beter in toom willen hebben gehouden bijvoorbeeld. (ik ben gewoon een botte West Fries)

Ik hoop dat jullie nog vele meesterwerken gaan maken en wens je daar veel succes mee. (en dat is van harte gemeend)

Bedankt ook voor je belangstelling, het gaat erg goed met mij. Ik zit tot over de oren in het werk gelukkig.

Kom maar eens een biertje halen als je in de buurt bent.

Peace, Han


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31 Oct 2004, 22:19 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
Usual Suspect wrote:
Han wrote:
Zou het niet zo zijn geweest dat als TG met deze stijl was doorgegaan, ze wellicht eenzelfde soort van succes zouden hebben gehad?

Ik denk niet dat het TG om het commerciele (met trema dus) succes gaat, maar meer om het maken van muziek die ze zelf aangenaam vinden om te maken. Hierbij wil ik niet suggereren dat het bands als Within Temptation alleen om het geld gaat.


Het is te prijzen dat TG geen concessies doet t.a.v. hun muziek keuze en vanuit hun gevoel doen wat ze denken te moeten doen.

OTOH denk ik niet dat zij het erg zouden vinden om een miljoen CD's te verkopen.

Ik denk ook niet dat WT muziek maakt om het geld, maar ze zijn wel een stuk commercieler (met een trema dus) gericht naar mijn smaak.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31 Oct 2004, 23:21 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 18 Dec 2002, 16:00
Posts: 911
Location: Leeuwarden, Holland :D
Han wrote:
Usual Suspect wrote:
Han wrote:
Zou het niet zo zijn geweest dat als TG met deze stijl was doorgegaan, ze wellicht eenzelfde soort van succes zouden hebben gehad?

Ik denk niet dat het TG om het commerciele (met trema dus) succes gaat, maar meer om het maken van muziek die ze zelf aangenaam vinden om te maken. Hierbij wil ik niet suggereren dat het bands als Within Temptation alleen om het geld gaat.


Het is te prijzen dat TG geen concessies doet t.a.v. hun muziek keuze en vanuit hun gevoel doen wat ze denken te moeten doen.

OTOH denk ik niet dat zij het erg zouden vinden om een miljoen CD's te verkopen..


Eerlijk gezegd heb ik zo'n idee dat TG het niet doet voor t geld.. De ene persoon is nou eenmaal materialistischer dan de ander.. de één doet dingen om hun eigen gevoel, wat zij goed vinden... de ander doet het voor het geld.

Quote:
Ik denk ook niet dat WT muziek maakt om het geld, maar ze zijn wel een stuk commercieler (met een trema dus) gericht naar mijn smaak


Zeker weten! Ze gaan nu met hun nieuwe plaat stand my ground (welke ik overgens niet slecht vind) zelfs wel heel erg de kant op van "evanescence " Ze zijn wat minder origineel dan TG durf ik te zeggen.

_________________
"What fine judgement I see
in the eyes of our world leaders
Oh how beautiful life could be
if it hadn't been shot to pieces"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2004, 17:55 
Offline
Always
Always

Joined: 02 Jan 2004, 22:28
Posts: 3060
Location: Ergens
Ik weet wel zeker, dat Evanescence minder orgineel is... :roll:

Ik beschouw HTMAP ook als het hoogtepunt van TG!

_________________
De ene off-topicer is de andere nog niet...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Nov 2004, 12:48 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
ik zou t wel vet uitmelken voor t geld...maar dan zou ik daarnaast in een andere band spelen om mn muzikale fantasieen waar te kunnen maken...zo kun je met beide kanten blij zijn!!!

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Nov 2004, 13:35 
Offline
King for a day
King for a day

Joined: 18 Dec 2002, 16:00
Posts: 911
Location: Leeuwarden, Holland :D
Shrink wrote:
ik zou t wel vet uitmelken voor t geld...maar dan zou ik daarnaast in een andere band spelen om mn muzikale fantasieen waar te kunnen maken...zo kun je met beide kanten blij zijn!!!


GO shrinkie! :lol:

_________________
"What fine judgement I see
in the eyes of our world leaders
Oh how beautiful life could be
if it hadn't been shot to pieces"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Nov 2004, 16:50 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
hehe, je wilt toch blij kunnen zijn met wat je gegeven wordt..ook al duurt t maar even..daarom zou ik t net zo uitmelken als WT.. 8)

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group