The Gathering

forum
It is currently 19 Mar 2024, 09:29

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 79 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 19 Oct 2005, 14:25 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Het houdt maar niet op!!! Ben benieuwd!


Century Media will celebrate the 10th anniversary of THE GATHERING's "Mandylion" album by releasing a special deluxe edition of the CD on November 21. The double CD set features new artwork, a 16-page booklet with song-by-song liner notes from the band and never-before-seen photos from the album's recording sessions. CD2 contains the first demo recordings THE GATHERING did with vocalist Anneke van Giersbergen in June 1994 and early 1995. "Solar Glider" is a previously unreleased instrumental while "Third Chance" appeared two years later in a different version on the "Nighttime Birds" album.

"Working with THE GATHERING on this album is one of my most beautiful memories. To record with such an open-minded band like them... they'd need three sounds when other bands needed 100, and those three sounds were enough to create a gorgeous atmosphere," stated "Mandylion" co-producer Siggi Bemm.

"Mandylion Deluxe Edition" (2CD) track listing:

CD 1 – Mandylion:

01. Strange Machines (6:04)
02. Eléanor (6:41)
03. In Motion #1 (6:56)
04. Leaves (6:01)
05. Fear the Sea (5:49)
06. Mandylion (5:01)
07. Sand & Mercury (9:57)
08. In Motion #2 (6:07)

Total running time CD 1: 52:36

CD 2 – Demos:

01. In Motion #1 (7:28)
02. Mandylion (4:42)
03. Solar Glider (instr.) (4:35)
04. Eléanor (6:38)
05. In Motion #2 (7:18)
06. Third Chance (5:53)
07. Fear the Sea (6:29)

Track 1 - 3: Beaufort studio (June 1994) demo
Track 4 - 7: Tilburg, Double Noise studio (early 1995) demo

Total running time CD 2: 43:03

Total running time both CDs: 95:39

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 21 Oct 2005, 16:51 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
deze topic is inmiddels 37 keer bekeken....maar geen antwoord hierop :roll:

Leuk niet leuk!??! Onzin om zoiets weer te brengen of niet!?!?

Ik vind het wel ok, ben eigenlijk meer benieuwd naar de lay-out en de demo's ;)

Nou, wat jullie!? :surprised:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 21 Oct 2005, 20:58 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 09 Jan 2004, 13:16
Posts: 3529
Okee.

Gaaf op zich, zal 'm ook zeker wel kopen, ik wil toch compleet blijven. Wel merk ik dat ik langzamerhand toe ben aan echt nieuw TG materiaal. Ik bedoel, wat hebben we sinds Souvenirs niet al gehad? Sleepy Buildings, Musical History Tour, Accesories & Rarities, A Sound Relief, en nu deze weer. Op zich allemaal heel tof, maar "gewoon een nieuw studioalbum" is ook wel weer eens leuk. :)

Als er dan toch 'oud' materiaal gereleased wordt, waar blijft dan trouwens de dvd met alle officiele videoclips?


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22 Oct 2005, 10:01 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
goed nieuws, want ik heb Mandylion nog steeds als een gekopieerd schijfje liggen :oops:

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 22 Oct 2005, 14:04 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 24 May 2005, 02:08
Posts: 1021
Location: 15 feet below sealevel (= Nieuw fucking Vennep)
Buzz wrote:
goed nieuws, want ik heb Mandylion nog steeds als een gekopieerd schijfje liggen :oops:


Zie je wel, er zijn altijd mensen die er mee geholpen zijn :P
Ik denk dat ik eerst even afwacht hoe de reacties zijn over de extras voordat ik 'm zelf aan zal schaffen.
Zoals ook in het engelse forum gezegd wordt, lijkt het erop dat Century Media nog zoveel mogelijk geld wil verdienen aan TG nu ze daar niet meer onder contract staan. Zij hebben de rechten voor de nummers (helaas....) en kunnen dit dus straffeloos doen, net als het uitbrengen van Rairties & B-Sides.
Ik krijg daar een beetje gemengede gevoelens bij. Voor de fans natuurlijk geweldig om ook de demos en dergelijke in huis te hebben maar de reden waarom het uitgebracht wordt, is op z'n minst dubieus...

_________________
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 12:57 
Offline
Traveller
Traveller

Joined: 17 Feb 2004, 13:39
Posts: 260
Location: Deventer
Lord Leuber wrote:
Okee.

Gaaf op zich, zal 'm ook zeker wel kopen, ik wil toch compleet blijven. Wel merk ik dat ik langzamerhand toe ben aan echt nieuw TG materiaal. Ik bedoel, wat hebben we sinds Souvenirs niet al gehad? Sleepy Buildings, Musical History Tour, Accesories & Rarities, A Sound Relief, en nu deze weer. Op zich allemaal heel tof, maar "gewoon een nieuw studioalbum" is ook wel weer eens leuk. :)

Als er dan toch 'oud' materiaal gereleased wordt, waar blijft dan trouwens de dvd met alle officiele videoclips?


Bedoel je dat je deze CD moet kopen als je dat weekend bij ons komt logeren?


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 24 Oct 2005, 18:10 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 07 Oct 2005, 15:53
Posts: 42
Location: The Netherlands
Preacher wrote:
Buzz wrote:
goed nieuws, want ik heb Mandylion nog steeds als een gekopieerd schijfje liggen :oops:


Zie je wel, er zijn altijd mensen die er mee geholpen zijn :P
Ik denk dat ik eerst even afwacht hoe de reacties zijn over de extras voordat ik 'm zelf aan zal schaffen.
Zoals ook in het engelse forum gezegd wordt, lijkt het erop dat Century Media nog zoveel mogelijk geld wil verdienen aan TG nu ze daar niet meer onder contract staan. Zij hebben de rechten voor de nummers (helaas....) en kunnen dit dus straffeloos doen, net als het uitbrengen van Rairties & B-Sides.
Ik krijg daar een beetje gemengede gevoelens bij. Voor de fans natuurlijk geweldig om ook de demos en dergelijke in huis te hebben maar de reden waarom het uitgebracht wordt, is op z'n minst dubieus...


Helemaal mee eens, was ook het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las. Ze weten maar al te goed dat de fans alles willen hebben, en het dus toch wel kopen.

_________________
All I want is to be where you are


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2005, 13:49 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 96
Location: Groningen, Holland
Ik vind het erg leuk dat deze demo's worden uitgebracht, daar luister ik liever naar dan het overgeproduceerde materiaal dat ze de laatste tijd maken.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11 Nov 2005, 22:25 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de demo versies :D Ik vind het wel jammer dat ik nu ook de gewone cd nog een keer moet aanschaffen. Een aparte 'b-sides' CD en een 'rarities' 2CD (demo's mandylion - nighttime birds - htmap) zou ik een betere verdeling hebben gevonden.

Ik had ergens gelezen dat de release datum rond 18/21 november is.

Image

Ik kwam op http://www.musicfrom.nl al wel een recensie tegen:

"Vers van de pers is ook een speciale heruitgave van de klassieker 'Mandylion' uit '95. Bij dit eerste album waarop Anneke present was zit in de nieuwe uitgave een bonuscd met 7 niet eerder uitgebrachte demo-opnamen. Deze versies staan dus ook niet op 'Accessories: - Rarities & B-Sides' dat niet zo lang geleden verscheen. Vanwege de tiende verjaardag van 'Mandylion' brengt Century Media deze verjaardagsvariant nu in een nieuwe (vooral) gouden hoes met in het boekje liner-notes bij alle tracks en foto's van destijds (er kan veel veranderen in tien jaar). Het blijft natuurlijk altijd jammer dat trouwe fans een tweede versie van een album moeten aanschaffen, dus is de vraag heb je dat geld over voor zeven demoversies en dat boekje? De meesten van die schare Gathering liefhebbers zullen wel hardop ja roepen, want de uitvoeringen die de bonuscd biedt zijn een zeer interessant kijkje in de keuken. Er zijn drie nummers van een sessie in juni 1994 en vier tracks dateren van begin '95. Een soort eenvoudige basisversie van de nummers die later op 'Mandylion' in volle glans aanwezig zouden zijn. Heel puur en direct zijn deze "oefeningen" en daardoor toch ook zeker erg pakkend. Sommige demoversies zijn instrumentaal en één nummer kwam nooit eerder uit. Voorts horen we bepaalde pogingen die het album niet haalden en zingt Anneke in de demoversie van 'Third Chance' de tekst van 'In Motion #1'. Het zijn zaken die de trouwe liefhebber zich niet zal willen ontzeggen. Wat ook zeker opvalt is het feit dat met name de keyboardgeluiden nadrukkelijk zijn verbeterd bij de opnamen. Waarmee niet is gezegd dat de toetsenpartijen op deze demo's slecht zijn, op de uiteindelijke versie klinkt het echter beduidend "vetter". Afijn, er is genoeg interessants aan deze zeven opnamen dat ervoor zal zorgen dat dit schijfje zijn weg wel zal weten te vinden. Voor de mensen die 'Mandylion' nog niet bezaten en ooit nog eens wilden aanschaffen is dit de uitgelezen kans natuurlijk."

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Nov 2005, 01:45 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
Ik ben wel een beetje verbaasd dat CM maar bezig blijft met dit soort dingen uit te brengen, ik begrijp dat ze geen contract meer hebben met TG. Lijkt op uitmelken als je het mij vraagt.

Toeval wil dat ondergetekende de demo's van Mandylion in '94 met ze opnam en als ik het me goed herinner hebben ze toen meer dan drie nummers opgenomen waarvan er een stuk of wat mogelijk nooit zijn gemixed. Ik heb de 24 sporentapes nog dus ik zal morgen eens uitzoeken hoe dat zit.

Wat ik mij heel goed herinner is dat Anneke In Motion bloedstollend mooi heeft gezongen toen en ik heb later daar een andere mix van gemaakt en naar Anneke gestuurd.

Die tapes zijn er dus nog steeds en je zou daar zomaar een mooie mix van kunnen maken met de huidige techniek, zonder aan geschiedvervalsing te doen.

Het is maar een idee, over een paar jaar stop ik er mee en of die tapes dan nog bewaard blijven is de vraag.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Nov 2005, 09:09 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
En ik ben verbaast dat jij maar blijft door drammen over die tapes, net of het iets geweldigs is dat je ze hebt...sorry hoor :roll:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Nov 2005, 14:13 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
Wat is dat nou voor een reactie? Uniek materiaal, niemand komt ooit op het idee om er wat mee te doen, het is een mooie zaak dat het er nog is.

Als er niemand op het idee komt om dit mogelijk historische materiaal te gebruiken (ik wil graag meewerken) verdwijnt het binnen twee jaar in de container en zal het in de vuilverbrander zijn roemloze einde vinden.

En ik zeur er over? Ik heb de 16 sporen tapes van Always, gaan dezelfde bak in, evenals de 24 sporentapes van de eerster CD van een bandje dat nu Within Temptation heet, dat zal allemaal verloren gaan als niemand op het idee komt om aan deze rotboer uit Noord Holland eens te vragen of hij daar wat mee mag doen.

De video opname van de studiosessies van Always, een video van het hele concert in 1993 in Grootebroek, alles zal verloren gaan als niemand er wat mee doet.

Ik hou er over op, eigenlijk zit ik me een beetje boos te maken op niks af.
Wat een waardeloze reactie Mariska.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Nov 2005, 18:37 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Jij mag het waardeloos vinden, dat maakt mij verder echt niet uit. Maar je hebt het constant maar over die tapes van je, als je er echt zo graag iets mee wilt doen, waarom schakel je TG dan ZELF niet in als je er vanaf wilt of gaat verbranden?! :roll: Is een tip :surprised: Wie weet!!!

Maar om iemand via deze berichtjes te vinden zal dat vrij weinig nut hebben.

En je hoeft je nergens boos om te maken want dat werkelijk de reinste onzin.

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Nov 2005, 09:59 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Het zijn idd patserige opmerkingen waar we geen drol aan hebben, elke keer bij dergelijke onderwerpen komt deze onzin weer naar boven..


...je hebt zeker ook nog tapes liggen van de demo's uit 2007???

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Nov 2005, 00:45 
Offline
Second sunrise
Second sunrise

Joined: 13 Oct 2002, 00:15
Posts: 30
Location: Stedebroec
Shrink wrote:
Het zijn idd patserige opmerkingen waar we geen drol aan hebben, elke keer bij dergelijke onderwerpen komt deze onzin weer naar boven..


...je hebt zeker ook nog tapes liggen van de demo's uit 2007???


Dit is mijn post nr 17 in meer dan drie jaar, dus zo vaak kom ik hier niet.

Idd heb ik nogal wat uniek materiaal liggen van de band waar jullie gezien je postcount verstokte fans van zijn.

Zo heb ik een mooie tekening, gemaakt door Bart Smits tijdens de opnamesessies voor Always, met opdrachten van ieder bandlid.

Over niet lange tijd stop ik met alles en ga ik weg, ik zal die dingen weggeven aan aardige mensen.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Nov 2005, 09:26 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Han wrote:
[
Zo heb ik een mooie tekening, gemaakt door Bart Smits tijdens de opnamesessies voor Always, met opdrachten van ieder bandlid.




je snapt er ook niets van he

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Nov 2005, 18:13 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
niet echt nee, beeeeeeeeeeeeeetje jammer :roll:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Nov 2005, 23:36 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 26 Jun 2005, 23:57
Posts: 299
Wat ik een beeeetje jammer vind is het gezeik op die Han. Hij heeft het er welgeteld 3x over gehad in een teringlange tijd (meer jaren dan maanden), niet echt veel. Ik heb al z'n piosts gelezen, jullie stellen je aan.
Elke poep en een scheet die de band voorbrengt wordt hier breed uitgemeten, op zich belachelijk maar als echte hardcore fan is dat alleen maar logisch en leuk. Maar als iemand echt collecters items heeft wordt het afgekat omdat hij er volgens jullie 1x teveel over is begonnen.
Zulke opnames doen het bij alle echt grote bands echt goed, zijn gewild. Als je naar Metallica kijkt...dingen als sucking my love zijn gewoon retestoer omdat die opnames uniek zijn. Als je nu zulke opnames hebt van Leather Charm ben je verdomme miljonair. Maar nee, ineens is niet meer alles van The Gathering de moeite waard.
Eerst was je nog jaloers Mariska (http://www.cyclingcolours.nl/forum/view ... ht=#119312), nu is het ineens allemaal onzin? Niet echt stabiel.

_________________
Image
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Nov 2005, 14:19 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 22 Sep 2005, 09:17
Posts: 232
Location: ter apel
die ga ik gelijk kopen :D

_________________
mijn eigen nemesea fansite

http://www.nemeseafansite.tk


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Nov 2005, 14:46 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Ignorer wrote:
Wat ik een beeeetje jammer vind is het gezeik op die Han. Hij heeft het er welgeteld 3x over gehad in een teringlange tijd (meer jaren dan maanden), niet echt veel. Ik heb al z'n piosts gelezen, jullie stellen je aan.
Elke poep en een scheet die de band voorbrengt wordt hier breed uitgemeten, op zich belachelijk maar als echte hardcore fan is dat alleen maar logisch en leuk. Maar als iemand echt collecters items heeft wordt het afgekat omdat hij er volgens jullie 1x teveel over is begonnen.
Zulke opnames doen het bij alle echt grote bands echt goed, zijn gewild. Als je naar Metallica kijkt...dingen als sucking my love zijn gewoon retestoer omdat die opnames uniek zijn. Als je nu zulke opnames hebt van Leather Charm ben je verdomme miljonair. Maar nee, ineens is niet meer alles van The Gathering de moeite waard.
Eerst was je nog jaloers Mariska (http://www.cyclingcolours.nl/forum/view ... ht=#119312), nu is het ineens allemaal onzin? Niet echt stabiel.


Nee hoor tis geen onzin. heb jij dat gelezen ergens WIM!!! En na die lange berichten (wat er geen 3 van zijn maar dubbele meer) van Han weten we nu onderhand wel dat hij die tapes heeft. En als hij er ECHT iets mee wilt doen, waarom schakelt hij TG niet in OF century media of Psyconaut records!!?!? Gaat ie het verkopen via ebay, zet op de ENGELSE TG forum een bericht neer, dat hij er iets mee wilt doen!!! En jaloers is nogal een HEEL groot woord. Ik vind het inderdaad leuk dat hij ze heeft, en dat is dan ook alles mee gezegd inderdaad.

En het lukt je totaal niet om mij voor lul te zetten Wim, daar moet je toch wel heel veel meer moeite voor doen :wink:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 79 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group