The Gathering

forum
It is currently 28 Mar 2024, 09:57

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: The Gathering Live
PostPosted: 13 Apr 2007, 22:49 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)

Joined: 18 Feb 2007, 19:40
Posts: 6
Ik ben een groot fan van TG en en zal dat ook blijven!

Wat ik alleen jammer vind is dat ik ze live nog nooit goed heb horen spelen, en vooral Anneke zingen. Vandaag A Sound Relief proberen te kijken maar het barst van de fouten, muzikaal en tekstueel, en wederom is de zang van Anneke niet super. Ze timmeren al jaren aan de weg maar hoe kan het dat ze live niet 100% overkomen?

Ik ken hun nummers door en door en ik vind het jammer dat ik zoveel fouten hoor.

Hoe denken jullie hier over?

_________________
Image
Lost in translation: best movie ever!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 23:49 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 01 Dec 2003, 19:09
Posts: 2902
Location: Oh, just a place to be (Hungary)
:o

Als ik het zamentel, heb ik ze negen keer gezien, en ja, soms kon ik ook fautjes horen - maar niet dat veel je vermeldt. Misschien heb ik niet alleen voor foutjes gezoekd :wink: En volgens mij is er geen probleem met Anneke live, als ze haar zelf goed hoert (wat misschien een probleem kan zijn) doet ze alles wat ze kan. En dat is toch niet weinig :wink: Ze is een van de beste live performers - volgens mij.
Ze zijn geen Dream Theater om alleen als een robot perfekt spelen te kunnen. Huh? 8)

_________________
Ez az egy perc az ok, amiért itt vagyok...

Tesam evanukampartham
Aham ajnana-jam tamah
nasayamy atma-bhava-stho
jnana-dipena bhasvata


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2007, 11:06 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Ik vind er juist geen moer aan als alles strak, zuiver en zonder fouten gespeeld word. Er moet speling in blijven zitten, anders zit je naar een soort van neppige voorstelling te kijken....

En je kijkt er wel heel erg strikt op hoor moet ik je zeggen.... Iedere band speelt niet loepzuiver, en dat hoeft ook niet naar mijn mening. Laat ze toch lekker pingelen :wink:

En daarbij hebben ze toch behoorlijk wat prijzen gewonnen, Edison voor de dvd, Anneke beste zangeres enz enz....

Neuj, ze doen goed hun best en tis altijd een must om naar TG te kijken :flower:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2007, 09:30 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
Ik denk dat als je de band live zien, gaat je absoluut niets van foutjes maken...
ook verrast dat als een groot fan, je heb de 25 nederlandse optredren van 2006 gemist ;)

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19 Apr 2007, 16:27 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 21 Aug 2003, 13:47
Posts: 114
Ik beschouw The Gathering als een van de beste live bands die ik ooit gezien en gehoord heb. Barsten van de fouten? Mwah. Ze zullen er zeker zijn maar opvallende fouten??? Dat is een zeldzaamheid bij The Gathering.
De enige keer dat ik TG kan betichten van een "minder" optreden was voor mij Zoetermeer 2006. Dat vond ik niet best. Maar ik geloof dat er daar meer ontevreden over waren. Verder... Sinds Anneke uitgeziekt is vorig jaar is de zang weer als vanouds loepzuiver. Ik meen zelfs dat ze nu live beter zingt dan op de opnames van Home.
Foutjes zullen er altijd zijn en blijven. Het zijn geen machines!

_________________
Denial does not improve your already slim chances of success...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 30 Apr 2007, 10:40 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 04 Feb 2006, 13:04
Posts: 262
Location: Almere, Netherlands
Bijna iedere liveband maakt foutjes. Bovendien lijkt de muziek van The Gathering simpel, maar ik denk dat het behoorlijk tegenvalt om die mengelmoes van geluiden en akkoorden live te brengen. Voor de muziek van TG is een bepaalde beheersing en rust nodig. Ze spelen beheerst, jagen niet en zowel zang als instrumentatie komt op mij zeer overtuigend over. Ik speel zelf in een band en weet hoe moeilijk het is om live een mooi dynamisch geluid te creëren. Ik heb in Paradiso genoten vorig jaar en ga graag naar meer concerten.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 30 Apr 2007, 17:33 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Ik geloof dat je sowieso niet echt een live liefhebber bent. Ik heb ze nu zo'n 26/27 keer gezien, echt nooit een slecht concert meegemaakt...ik denk dus dat je het maar eens moet gaan ervaren, dus ordeel niet zo snel...zoals ik je nu hoor praten, is het eerlijk gezegd slap gelul..

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 30 Apr 2007, 17:35 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)

Joined: 18 Feb 2007, 19:40
Posts: 6
Shrink wrote:
Ik geloof dat je sowieso niet echt een live liefhebber bent. Ik heb ze nu zo'n 26/27 keer gezien, echt nooit een slecht concert meegemaakt...ik denk dus dat je het maar eens moet gaan ervaren, dus ordeel niet zo snel...zoals ik je nu hoor praten, is het eerlijk gezegd slap gelul..


Ik hoor wat ik hoor dus ik lul niet slap, jij hoort wat jij hoort dus laat iedereen even in zijn waarde.

_________________
Image
Lost in translation: best movie ever!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 06:40 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Stanneveldm wrote:
Shrink wrote:
Ik geloof dat je sowieso niet echt een live liefhebber bent. Ik heb ze nu zo'n 26/27 keer gezien, echt nooit een slecht concert meegemaakt...ik denk dus dat je het maar eens moet gaan ervaren, dus ordeel niet zo snel...zoals ik je nu hoor praten, is het eerlijk gezegd slap gelul..


Ik hoor wat ik hoor dus ik lul niet slap, jij hoort wat jij hoort dus laat iedereen even in zijn waarde.


so what..wie de #%@* ben je eigenlijk? Nooit eerder op een forum geweest zeker? Ik zou mezelf eerst maar eens voorstellen voordat je je onzin gaat uitkermen

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 16:56 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)

Joined: 18 Feb 2007, 19:40
Posts: 6
Zeg nerd, als je niks beters te doen hebt dan mensen hier wegjagen of een zinnige bijdrage kunt leveren kun je beter afnokken of niet reageren.

Wat voor jou onzin is, is voor een ander een feit. Dus praat even voor jezelf.

_________________
Image
Lost in translation: best movie ever!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 17:22 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 14 Apr 2002, 01:00
Posts: 986
Location: NL
Shrink, is het al nodig om zo snel bot te reageren ?!

mbt the topic titel; mij zijn zelden tot nooit foutjes opgevallen.
Vind juist dat TG erg strak/zuiver/foutloos speelt.

_________________
...anyway...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 18:31 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Stanneveldm wrote:
Zeg nerd, als je niks beters te doen hebt dan mensen hier wegjagen of een zinnige bijdrage kunt leveren kun je beter afnokken of niet reageren.

Wat voor jou onzin is, is voor een ander een feit. Dus praat even voor jezelf.


Nerd?? Dat komt hier even op het forum, zonder zichzelf voor te stellen en gaat dit soort prietpraat uitkermen?? Ga asjeblieft weg joh!

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 19:17 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
:lol:

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 19:45 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Buzz wrote:
:lol:


hmm da's misschien maar het beste, waarom laat ik me toch ook uit de tent lokken door een "nep" fan...

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 20:52 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)

Joined: 18 Feb 2007, 19:40
Posts: 6
Shrink wrote:
Buzz wrote:
:lol:


hmm da's misschien maar het beste, waarom laat ik me toch ook uit de tent lokken door een "nep" fan...


"nep" fan? :lol:

Ach, je hebt waarschijnlijk een IQ gelijk aan de buitentemperatuur, dus ik neem het je niet kwalijk hoor. Maar sesamstraat is al afgelopen dus had jij niet allang op bed moeten liggen?

Getuige je website ben je een soosloper die zo wat centjes probeert te verdienen :lol: leuk gekozen websitenaam ook :green: kan me voorstellen dat je niks beters te doen hebt dan onzinnige berichten posten, vandaar al zoveel berichten onder je naam.

Triest........

_________________
Image
Lost in translation: best movie ever!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 20:54 
Offline
Always
Always

Joined: 26 Jan 2004, 22:15
Posts: 4266
Location: Utrecht
Jongens, we blijven wel een beetje op niveau en gaan niet met het vingertje naar elkaar wijzen. Dat is toch ook wel een beetje een sesamstraat niveau. Dus in dat opzicht had jij ook allang in bed moeten liggen. :P

_________________
...all my electricity, will make it across your sea, and provides you with my love...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2007, 21:00 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)

Joined: 18 Feb 2007, 19:40
Posts: 6
Ach, wie zaait zal oogsten toch? :wink:

_________________
Image
Lost in translation: best movie ever!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 07:03 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Stanneveldm wrote:
Shrink wrote:
Buzz wrote:
:lol:


hmm da's misschien maar het beste, waarom laat ik me toch ook uit de tent lokken door een "nep" fan...


"nep" fan? :lol:

Ach, je hebt waarschijnlijk een IQ gelijk aan de buitentemperatuur, dus ik neem het je niet kwalijk hoor. Maar sesamstraat is al afgelopen dus had jij niet allang op bed moeten liggen?

Getuige je website ben je een soosloper die zo wat centjes probeert te verdienen :lol: leuk gekozen websitenaam ook :green: kan me voorstellen dat je niks beters te doen hebt dan onzinnige berichten posten, vandaar al zoveel berichten onder je naam.

Triest........


oeee..ik ben bang, kijk, ik geef tenminste toe dat ik me uit de tent heb laten lokken. Waarom zou ik een soosloper zijn? Die website is onwijs oud, is een oude band van mij, dus allang niet ge-update. Opnieuw geef je je oordeel zonder na te denken. Ik geloof ook niet dat je de nettiquette van een forum weet, het is erg normaal jezelf eerst voor te stellen.. :wink:

En o ja, ik heb niets te doen? Ik heb lange tijd gestudeerd en in tussenuren vaak op dit forum gepost, ik heb inmiddels een vaste baan, dus ik ben hier bijna nooit meer...ook weer zo'n ondoordacht oordeel!

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 09:48 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
EHHHHHHH!!! Vrede houden op forum ey!!! :green: :flower:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2007, 12:31 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
Mariska wrote:
EHHHHHHH!!! Vrede houden op forum ey!!! :green: :flower:

wacht even, ze zullen vrienden worden :lol:

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group