The Gathering

forum
It is currently 09 May 2024, 18:39

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
PostPosted: 09 Mar 2006, 23:42 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 09 Jul 2003, 00:22
Posts: 67
Location: Leeuwarden center ot city
:D

Ja een een aardig persoon gaf me de mp3 gister.
Ik heb vandaag non stop geluisterd.

Perfect!!!
Ik heb gelijk besteld!!!!

mp3's zijn nooit- cd tracks
onthoud dat!
en be nice to each other!

_________________
I .....come from darkness


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2006, 14:26 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 04 Dec 2003, 21:56
Posts: 355
Location: Renkum, Nederland
Ook na vele luisterbeurten kan ie mij eigenlijk nog niet zo heel erg bekoren :roll: :(


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 19 Mar 2006, 12:59 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 05 Mar 2006, 10:49
Posts: 78
Location: Ermelo, The Netherlandsch
Mij wel!! :D :oops:


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 26 Mar 2006, 09:17 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 22 Sep 2005, 09:17
Posts: 232
Location: ter apel
mij ook zeker weten :D

_________________
mijn eigen nemesea fansite

http://www.nemeseafansite.tk


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 06 Apr 2006, 12:50 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 04 Feb 2006, 13:04
Posts: 262
Location: Almere, Netherlands
Apart dat sommige mensen het een softe cd vinden. 'Souvenirs' is toch nog veel softer? In ieder geval vond ik Souvenirs heel sterk, maar 'Home' is op dit moment wel mijn favoriete album van TG. Ieder nummer (beh. Solace, waar ik na tig keer luisteren nog steeds niet echt gek op ben) doet me wel iets. Vooral de eerste vier nummers, A Noise Severe en Home zijn toppers. Het klinkt ook lekker compact allemaal, en is een stuk consistenter en gebalanceerder dan de vorige albums. Het is artistiek gezien misschien niet het meest verrassende product dat ze gemaakt hebben, maar minstens het meest emotionele, en daarom vind ik het ook zo'n mooi album. Heb hem meteen gereserveerd bij mijn platenboer! Hopen dat hij hem volgende week vrijdag al aan me kan verkopen! :green: 8) :lol:


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2006, 20:37 
Offline
Pathfinder (newbie)
Pathfinder (newbie)
User avatar

Joined: 11 Apr 2006, 20:14
Posts: 3
Location: Hier aan de kust
Nummer negen alweer van deze succesvolle, niet in een hokje te zetten band. Een prachtige eigenschap die je als collectief kunt bezitten, de één vindt het prog rock, de ander alternative en weer een ander haalt nog steeds de gothic metal term van stal. Ik kies voor het eerste omdat de band zelf trouw blijft aan het progressieve element; blijven ontwikkelen. In dit geval zelfs noodgedwongen want voor het eerst op een studioalbum te horen is bassiste Marjolein Kooijman. Die twee gegevens leken interessant genoeg om te kijken wat het deze keer heeft opgeleverd, het vorige album 'Souvenirs' vond en vind ik helemaal top. Misschien dat juist dat album mijn verwachtingen iets te hoog deden oplaaien?

Album opener 'Shortest Day' kende ik al van een internetsite en daar was ik niet echt van onder de indruk. En tijdens de 'A Sound Relief' DVD opname concerten die The Gathering deed in Paradiso in Amsterdam speelden ze al het nummer 'Alone' en ik weet nog dat ik dat toen een beetje tegen vond vallen. Het new age achtige middenstukje is weliswaar mooi maar als geheel kan het me (nog?) niet bekoren. Nou zijn de albums van The Gathering wel echte 'luister en groei' platen dus is de tijd tussen oordeel vormen wellicht aan de (te) korte kant. Want de eerste indrukken blijven hetzelfde; wat teleurstellend dus, ik had een sterkere plaat verwacht. De beloofde "meer gitaar" richting die de band op zou gaan wordt naar mijn smaak niet echt waar gemaakt, Rene Rutten leeft zich weliswaar uit door weer allerlei effecten te gebruiken maar het komt niet echt naar de voorgrond. 'How To Measure A Planet' producer Attie Bauw heeft de productie gedaan en al klinkt het album als een klok met veel diepe lagen mis ik een beetje meer power. Natuurlijk betovert Anneke van Giersbergen nog steeds met haar stem, ze blijft een absoluut talent, maar de aaaahahaaa's en ohohoooho's die ze tussen de coupletten en refreinen heen zingt beginnen me te irriteren eerlijk gezegd, het wordt te vaak gedaan. 'The Quiet One' bestaat er zelfs helemaal uit qua zang. Hetzelfde geldt ook voor het doorvoeren van de samples en geluidseffecten, wat het effectrijke niemandalletje 'Fatigue' bijvoorbeeld moet toevoegen weet ik niet maar misschien valt dat kwartje nog. Enkele juweeltjes zijn er toch wel te bespeuren zoals 'In Between', 'A Noise Severe', het prachtige rustpuntje 'Forgotten' (dat in een reprise het album afsluit) en het vlottere 'Your Troubles Are Over'. Toch mis ik echte stampers ter afwisseling, dat The Gathering die nog wel kan maken weet ik, misschien komt het de volgende keer weer eens van.

Het gaat me wel wat aan het hart maar The Gathering scoort met 'Home' bij mij voor het eerst onder maats. Of de tijd de mening gaat bijstellen hoop ik van harte, . Gelukkig is 2006 voor de band al wel succesvol want de band won een Edison voor de beste DVD van 2005. Dat is ze zeker gegund want het blijft een band om trots op te zijn, dat is zeker.

_________________
These are the stories of Edgar Allan Poe
Not exactly the boy next door


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2006, 08:21 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 04 Feb 2006, 13:04
Posts: 262
Location: Almere, Netherlands
Het valt me wel vaak op met muziek dat de Nederlanders altijd veel kritischer zijn dan mensen uit andere landen. Het ontbreekt Hollanders vaak aan enthousiasme. Ze lijken moeite te hebben zich echt compleet over te geven aan de muziek en overwegen altijd tientallen keren voordat ze durven zeggen dat een plaat echt mooi vinden. Laat het gewoon over je heen komen en geniet van de emotie die muziek brengt. Iedere plaat is anders en naar mijn mening kent TG geen 'beste' en 'slechtste' plaat. Ieder album is mooi op zichzelf staand en ze klinken niet allemaal hetzelfde. Het is ook te merken aan het verschil aan populariteit tussen Nederland en andere landen. We moeten niet zo zeuren en genieten van goede muziek. De meeste recensies komen vaak erg ontevreden over, terwijl dat vaak helemaal nergens voor nodig is. Als er 1 of 2 nummers zijn die even niet als zoete koekjes binnen komen, slaat recenserend Nederland gelijk helemaal op tilt. Dit is trouwens geen directe reactie op de recensie hierboven hoor, het is iets dat mij gewoon in het algemeen vaak opvalt.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2006, 08:22 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 04 Feb 2006, 13:04
Posts: 262
Location: Almere, Netherlands
'Home' wordt trouwens in de meeste speciaalzaken vanaf aanstaande vrijdag verkocht voor EUR 18,95.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2006, 08:14 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 21 Aug 2003, 13:47
Posts: 114
Robin wrote:
'Home' wordt trouwens in de meeste speciaalzaken vanaf aanstaande vrijdag verkocht voor EUR 18,95.


Da's goed om te weten... Ga gelijk zoeken vanmiddag.

Overigens ben ik ook niet zo onder de indruk op het 1e en 2e gehoor. Maar ik hoop dat de CD-kwaliteit i.t.t. de on-line kwaliteit al wat goed maakt.
Ook ik vind het een "softe" CD. Maar dan meer in de zin dat ik meer gitaar"geweld" had verwacht. "soft" is niet iets slechts in mijn gehoor.
Ik heb wel goede hoop dat de CD na meerdere luisterbeurten "groeit". Alhoewel ik Souvenirs direct een prima plaat vond, werd die ook beter met de tijd. En HTMAP? was bij mij in eerste instantie niet zo'n succes en vind ik inmiddels geweldig.
Ik ga gewoon geduld hebben en de 28e in Paradiso lekker genieten.

Home gaat in elk geval mee op vakantie. Dan zou ik veel tijd moeten hebben om te kunnen luisteren....

*EDIT*
Ik heb hem! Voor € 18,95...
Artwork ziet er goed uit. Lekker sfeervol en wel passend bij wat ik tot nu toe gehoord heb.

_________________
Denial does not improve your already slim chances of success...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2006, 12:59 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 14 Apr 2002, 01:00
Posts: 986
Location: NL
tnx Robin (ik heb niet zo gelet op wanneer ie de winkel zou liggen)

vandaag gekocht, voor 17.99 (18 euro dus) 8) :green:



Bij de inlay zit een kaartje met een code waarmee je je GEKOCHTE cd kunt registreren op de Gathering website, je hebt DAN toegang tot extra materiaal.
Vraagje : WAAR op de website vind ik de optie om te registreren ???
Heb gekeken maar kan nie vinden :-?

_________________
...anyway...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2006, 16:32 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
HEB UUUUUUM!!!! Mooie artwork!! En heb de promofoto haha :flower:

Heb de cd al gedownd in maart, maar als je het orgineel hebt issie nog beter!!! Tis echt een mooie, rustige, emotionele en donkere album. Ben er verliefd op. De bliebjes en blabjes zitten er nog in!! Nummers die voor mij echt uitsteken zijn: Shortest day, Alone, waking hour, A noise severe, solace, troubeles are over, home en Forgotten reprise ;) Bij vele nummers kan ik spontaan gaan janken haha, maar komt echt door de melodien die er inzitten en hoe Anneke zingt :D

En Robin, ben totaal met je eens!! Krijg ook vaak te horen sinds dat TG geen metal meer is, dat ze DAN slechter zijn geworden...vind dat nogal een bekrompen antwoord. Mensen zouden eens beter naar de cd's moete n luisteren. Als ze 1 a 2 nummers hebben gehoord, en het bevalt ze niet, is het meteen een slechte album...jammer....

@sollejon:

http://community.gathering.nl/

:flower:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: hieâh!
PostPosted: 15 Apr 2006, 08:31 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 21 Aug 2003, 13:47
Posts: 114
Sollejon wrote:
Bij de inlay zit een kaartje met een code waarmee je je GEKOCHTE cd kunt registreren op de Gathering website, je hebt DAN toegang tot extra materiaal.
Vraagje : WAAR op de website vind ik de optie om te registreren ???
Heb gekeken maar kan nie vinden :-?


Onder het "Community" deel van de site. Link is te vinden op de startpagina van de TG website. Als je al geregistreerd hebt met een code van de "A sound relief" DVD dan heb je aan deze code niks extra's denk ik.

_________________
Denial does not improve your already slim chances of success...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2006, 08:43 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Hmmm heb in de tussen tijd veel Nederlandse recensies gelezen over album "Home", en drie kwart heeft het erover dat TG een metalband is :roll: , dat "Home" helaas geen stampwerk is zoals Mandylion. Saaie album, braaf, eentonig en dat de nummers gered worden door Anneke. En dat je misschien na een paar luisterbeurten de album enigszins wel ok is.

Oftewel!! Wat hebben de Nederlanders voor de zoveelste keer kritiek op een TG album. Het moet onderhand volgens hen ALTIJD rocken, tis altijd saai en eentonig. Enige goede is dat Anneke mooi zingt....

Als je de recensies uit buitenland leest is iedereen vol lof, ze vinden vaak dat dromerige ontzettend mooi en dat je totaal weg kan zakken in hen muziek..

Jammer dat veel Nederlanders dit niet opmerken....

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2006, 20:34 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 22 Sep 2002, 18:36
Posts: 840
Location: Holland
[ Bij vele nummers kan ik spontaan gaan janken haha, maar komt echt door de melodien die er inzitten en hoe Anneke zingt :D


Heb home vandaag gekocht en sniff wat is het een prachtige cd echt supeerrr ik blijf snikken zo mooi

echt een verdere reactie komt als ik em vaker gehoord heb maar eerste reactie na 3 keer draaien WAUW en snik ik blijf echt janken wat erg hahah


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2006, 12:17 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 14 Apr 2002, 01:00
Posts: 986
Location: NL
tnx Maris en Pinovino :)




Een heel mooi rustig album :) 8)

Het enigste wat ik wat minder vond is that nummer 8, Solace, de kalme sfeer van de rest van het album onderbreekt.

_________________
...anyway...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2006, 13:15 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 11 Jul 2003, 00:44
Posts: 30
Ik had em afgelopen donderdag opgehaald en daarna gelijk helemaal grijs gedraaid :lol: en tis weer een plaatje van een album wat ze hebben afgeleverd!!!! Ik kijk er naar uit om naar een concert te gaan en te genieten!!!

Greetz sratch


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2006, 15:55 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Ess wrote:
[ Bij vele nummers kan ik spontaan gaan janken haha, maar komt echt door de melodien die er inzitten en hoe Anneke zingt :D


Heb home vandaag gekocht en sniff wat is het een prachtige cd echt supeerrr ik blijf snikken zo mooi

echt een verdere reactie komt als ik em vaker gehoord heb maar eerste reactie na 3 keer draaien WAUW en snik ik blijf echt janken wat erg hahah


Haha essie!! Dus je denkt er precies het zelfde over!!! :D :flower:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2006, 18:05 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 22 Sep 2002, 18:36
Posts: 840
Location: Holland
Ja echt helemaal hetzelfde Maris :flower: :flower:
(net als bij travel hou ik het ook zelden droog :wink: )
Echt wat een mooie cd


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 17 Apr 2006, 11:04 
Offline
Traveller
Traveller
User avatar

Joined: 04 Feb 2006, 13:04
Posts: 262
Location: Almere, Netherlands
Mariska wrote:
Hmmm heb in de tussen tijd veel Nederlandse recensies gelezen over album "Home", en drie kwart heeft het erover dat TG een metalband is :roll: , dat "Home" helaas geen stampwerk is zoals Mandylion. Saaie album, braaf, eentonig en dat de nummers gered worden door Anneke. En dat je misschien na een paar luisterbeurten de album enigszins wel ok is.

Oftewel!! Wat hebben de Nederlanders voor de zoveelste keer kritiek op een TG album. Het moet onderhand volgens hen ALTIJD rocken, tis altijd saai en eentonig. Enige goede is dat Anneke mooi zingt....

Als je de recensies uit buitenland leest is iedereen vol lof, ze vinden vaak dat dromerige ontzettend mooi en dat je totaal weg kan zakken in hen muziek..

Jammer dat veel Nederlanders dit niet opmerken....


Wat een flauwekul. Als je op deze manier recenseert heb je geen verstand van muziek. Meestal zijn het toch van die broekkies die net komen kijken. Gelukkig zijn resencies in de bladen OOR en Revolver zeer positief en dat is wel belangrijk, want het zijn populaire bladen. Daarentegen.. albums die negatief gerecenseerd worden kunnen evengoed duizenden exemplaren verkopen..

Ik vind Home zelf een prachtplaat. Voel me er heel goed bij als ik hem beluister (wat ik zelf inmiddels al tientallen keren gedaan heb) en de balans in het album is n.m.m. plezieriger dan bij 'Souvenirs'.

Ik ga heel erg genieten de 28e, dat weet ik nu al!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 17 Apr 2006, 14:37 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 11 Dec 2001, 01:00
Posts: 11
Location: Amersfoort, the Netherlands
Vrijdag een envelopje gekregen met daar in de promoversie van home, een sleutelhangertje en een setje van 12 tG ansichtkaarten uit de warchild serie. Ja, werken bij een nationale omroep heeft soms wel zijn voordelen ;) De promoplaat staat nu ook op de luisterpaal, dus voor wie hem nog niet heeft kan de hele cd beluisteren op 3voor12.

_________________
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group