The Gathering

forum
It is currently 28 Mar 2024, 19:38

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 277 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Next
Author Message
PostPosted: 08 Jan 2004, 18:44 
Offline
Always
Always

Joined: 02 Jan 2004, 22:28
Posts: 3060
Location: Ergens
Hoe zijn jullie fan van The Gathering geworden? Bij mij kwam dat door de radio. Ik hoorde "Strange Machines" en ik was accuut verkocht. Daarna heb ik elk album blindelings gekocht. "Strange Machines vind ik uiteindelijk niet hun beste nummer.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08 Jan 2004, 21:54 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 10 Jul 2002, 01:00
Posts: 1243
Location: The clockless nowever
Ik had de Moonlight Archer demo besteld na een recensie in Aardschok (toen ik nog wel eens iets aannam van Anthony v/d Berg, als ik me het goed herinner). 8)

_________________
...die leipe necro flavor...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 08 Jan 2004, 22:21 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 02 Oct 2003, 12:30
Posts: 41
Location: Eindhoven, Holland
Pas ergens vorig jaar eigenlijk. Vriend van me zat altijd te hameren op dat ik the gathering moest luisteren en ik had zoiets van: dat bepaal ik zelf wel. Maar na een keer concert gezien te hebben (anneke was slecht bij stem ook nog) en cd's te gaan luisteren begon het me toch steeds meer te trekken. De eerste keer datn ik HTMAP luisterde (voor de concerten) vond ik het maar langdradig en saai. Maar dat zal ik nu echt nooit meer zeggen. Geweldig album van een geweldige band.
Ik kijk uit naar sleepy buildings en de show van 6maart in de lux!

_________________
'Inter Deum et Diabloum semper Musica est', Tanzwut


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Jan 2004, 07:58 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 11 Oct 2001, 01:00
Posts: 1065
Location: the Netherlands
Ik hoorde The Gathering voor het eerst toen ze een hit hadden met Strange Machines en dat nummer regelmatig op de radio werd gedraaid. Ik vond dat al meteen een geweldig goed nummer!!

In één van de eerste maanden van 1996 heb ik toen Mandylion van de bieb geleend en ook deze cd vond ik erg mooi. En die heb ik voor mezelf gekopieerd op een cassettebandje. Dat bandje heb ik heel vaak gedraaid! En wanneer Strange Machines zo af en toe weer eens werd gedraaid op de radio of in een café dan ging ik daar steeds helemaal in op.

Ik liep toen stage bij een universiteit en daar kon ik het internet op. The Gathering had in 1996 al een eigen website: zwarte achtergrondkleur, witte letters, en rode links. Het moet eind 1996 zijn geweest toen ik besloot om Mandylion op cd te kopen. En toen Nighttime Birds in 1997 uitkwam kocht ik die ook in de loop van de eerste maand dat het album na de release.

In die tijd ging ik nog niet naar concerten van bands (alleen naar Parkpop ging ik af en toe). Toch wilde ik The Gathering dolgraag eens zien optreden als ze een keer in de buurt zouden komen. In augustus van 1998 kwamen ze in Leiden op een festival (Pleinpop). Helaas was ik toen net in Italië op vakantie. Dus kon ik er niet heen. Twee weken later (een week nadat ik thuis kwam) speelden ze in Leidschendam op het Vlietpop festival. Dat was gelukkig wel in de buurt, eindelijk! The Gathering zou als allerlaatste spelen. Ik ging al op tijd naar dat festival toe. Eerst nog bij wat andere bands staan kijken en langs de festivalkraampjes gelopen Daar nog 2 oude singles van TG gevonden! Toen de voorlaatste band was afgelopen en ze het podium gingen ombouwen voor The Gathering ben ik helemaal vooraan gaan staan. Ik stond tijdens het optreden midden voor Anneke. Ik heb echt genoten van dit optreden, schitterend!!!

Het eerste optreden dat ik van ze zag was zo goed bevallen dat ik nog vaker naar een concert van deze band wilde gaan. Een paar concerten later speelden ze in mijn woonplaats Leiden (LVC). Ik kreeg een grote groep fans op bezoek en te logeren (gezellig!) en nam ook mijn fotocamera mee. Toen ik die foto's had afgedrukt heb ik ze ingescand en op internet gezet om ze aan de fans die bij mij op bezoek waren te laten zien. Op een heel eenvoudige pagina. En ik postte ook een link naar mijn pagina op het toenmalige TG forum. Daarop kreeg ik veel positieve reakties! Dus bij volgende concerten, als ik mijn fototoestel tenminste meenam, zette ik de foto's weer op internet. Maar vanaf het 3e concert paste dat niet echt meer en moest ik toch echt uitbreiden naar meerdere pagina's. Ondertussen leek het mij ook leuk om op mijn pagina ook nieuws ook nieuws en interviews en reviews die ik in tijdschriften tegenkwam te gaan zetten. Zo ontstond dus het idee om een fansite te maken. Precies 3 jaar geleden (8 jan 2001) ging die online. Cycling Colours was geboren :)

_________________
Image
Cycling Colours, a The Gathering fansite http://www.cyclingcolours.nl
news, live photo's, setlists, cd-reviews, interviews, links


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Jan 2004, 13:23 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
mja...nou bij mij is het allemaal begonnen in 1991....Mijn neef was jarig en die zei tegen mij en mijn zus van....IK HEB EEN KEIGAVE CASSETTEBANDJE VAN EEN VETTE BAAAAAAND!!!!!! (jaja dames en heren...toen waren de cassettebandjes er nog)....dus wij nou ok laat maar eens luisteren dan....Wij naar boven gehold en geluisterd en vroeger wie dit waren....Nou the gathering dus met album " always" ...Elza en ik waren meteen verkocht :D :D :D En sindsdien zijn we aan The gathering blijven plakken :lol:

Wij zijn altijd weer benieuwd wat Tg bij elkaar geexperimenteerd hebben....En het is voor ons gehoor altijd perfect :D

The gathering is een stuk van mijn leven geworden......en ik hoop dat het ook zo zal blijven.....

Ben gewoon verliefd op deze band whahahahahhahaha :lol:

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Last edited by Mariska on 11 Jan 2008, 19:15, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Jan 2004, 13:29 
Offline
moderator
moderator
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 6683
Location: Deventer!!! [NL]
ik heb the Gathering gehoord in 1997 met Mandylion... Een goede 'surprise'...
In 1998 i heb htmap gekocht... Eerst denk ik dat het was heel slecht... ik denk dat het was niet as sterk as Mandylion :cry:
maar einde november, speelt de band in fnac store voor een showcase... en het was een revelatie :):):)
htmap blijft in mijn CD speler voor 2 manden!

ach sorry mijn Nederlands is slecht.. I dunno how the past tense worksat all lol

Burn

_________________
Maybe i'm paranoid, yeah that's my problem
You almost have to be when you look like me


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09 Jan 2004, 13:34 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 09 Jan 2004, 13:16
Posts: 3529
Ik kocht (vorig jaar zomer) Nighttime Birds volgens mij omdat ik ergens in een recensie had gelezen dat de zangeres (oftewel, één van de twee) op Into the Electric Castle van Ayreon zo ontzettend goed was en de cd niet al te duur was.

Tja... al gauw volgde de rest van de Gathering catalogus, wat niet verbazend zal zijn :D :D

Nighttime Birds is voor mij nog steeds de beste Gathering cd, ook al dus omdat dit album mij overtuigd heeft verder op zoek te gaan naar The Gathering!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Jan 2004, 10:04 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 24 Feb 2003, 16:25
Posts: 103
Location: ZINGEM / BELGIUM
Ik pikte ze op in het Metal-Cafeetje waar ik toen (ik denk 1992-1993 ongeveer) uitging en waar 'Always' letterlijk grijs gedraaid werd... Ik was er onmiddellijk weg van en ben ze blijven volgen en ben eigenlijk samen met TG geëvolueerd in hun/de muziek... :D

_________________
I wish you knew, your music was to stay forever...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Jan 2004, 10:07 
Offline
Third chance
Third chance

Joined: 25 Dec 2003, 13:58
Posts: 154
kan ik me niet meer herinneren...ik denk omdat ik de voorkant van always... er mooi uit zag zien en de grunt heel goed vond klinken, laat staan de vrouwelijke vocalen...
zoiets
en toen ik hoorde dat TG een zangeres in dienst hadden genomen werd ik helemaal enthousiast :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 10 Jan 2004, 12:27 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 25 Dec 2003, 11:45
Posts: 38
Location: the Netherlands
in 2000, toen If_then_else net uit was, werden ze met rollercoaster op de radio gedraaid en ik vond het wel een leuk nr (ik dacht toen :roll: ik heb die naam (TG) wel es gehoord, het is vast een hele beroemde band :roll: maar wie het zijn?) en ze kwamen ook een keer live op de radio...uiteindelijk had ik besloten om ifthenelse te kopen en ik heb het een hele tijd als 1 vd beste cds beschouwd die ik had :D

_________________
If you'll come closer, I'll show you how it feels...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Jan 2004, 20:51 
Offline
Second sunrise
Second sunrise
User avatar

Joined: 17 Aug 2003, 11:22
Posts: 42
Location: Belgium
Na het horen van Strange machines op Metalopolis. Pas later viel het me op dat het dezelfde band was die met het death metal nummer Stonegarden op de eerste Metalopolis verzamelaar stond!

Nighttime birds was de eerste cd die ik heb gekocht van TG en tot op heden ook het meest uitgeleende uit mijn collectie. :roll: Het mooiste compliment dat ik achteraf heb gehoord was van een meisje die speciaal 's nachts was opgestaan om naar NB te luisteren. :)

_________________
We trembled into the
world of dreams
The cradle of imagination...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 12 Jan 2004, 21:21 
Offline
Traveller
Traveller

Joined: 24 Oct 2002, 15:39
Posts: 268
Location: Finland
Een vriend heeft aan mij van TG vertellen en ik heb If_then_else in 2001 gehoord. Na Rollercoaster ben ik fan.

8)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Jan 2004, 14:38 
Offline
Third chance
Third chance
User avatar

Joined: 12 Oct 2001, 01:00
Posts: 96
Location: Groningen, Holland
Leuk om te lezen hoe iedereen ze heeft leren kennen. Ik zat in 1996 een beetje verveeld naar Pinkpop op televisie te kijken. Totdat TG begon te spelen! Dus dit is The Gathering dacht ik toen! Ik had al veel lovends over ze gelezen in de Aardschok en Oor. Een vriend van me had ook al vaak gezegd dat ze zo goed waren. Hij had Always op een bandje en zei dat ze enorm stoer waren :lol: maar ik me dus nog nooit echt in ze verdiept. Totdat ik ze in 1996 op televisie zag dus, dat was echt een openbaring. Ik heb toen meteen Mandylion in huis gehaald en die veel gedraaid. Elke volgende plaat die ze daarna uitbrachten heb ik altijd blind gekocht en daar heb ik nooit spijt van gekregen, ze hebben me echt nooit teleurgesteld. Mijn eerste optreden van ze was tijdens de Nighttime Birds toernee. Vanaf dat moment behoorden ze voor mij tot de absolute top.

OK dat was mijn verhaaltje :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 13 Jan 2004, 15:12 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
Na..bedankt voor het vertellen flebster :D :wink:

idd, is best leuk om te lezen hoe iedereen in contact is gekomen met Tg :D :D :D

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2004, 18:55 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
heel eerlijk gezegd weet ik het niet meer 100%, best kans dat ik als ongeveer 12 á 13 jarige helemaal stijf stond van het bier en ze een keer hoorde, daarna de platen heb gekocht en pas na een tijdje bedacht dat dat spul best goed was, niet het bier, wel TG (De kater was hard...van 't bier dan)

Daarna ben ik maar ffkes gaan kijken naar TG in de Boerderij in Zoetermeer, in 2000 (1 van mn eerste concerten geloof ik eigenlijk :S ) en was ik geloof ik de enige in het publiek die niet dronken was...

..3 weken later heb ik naar TG een brief gestuurd om ze te vertellen dat ik het geweldig vond (vogges mij had ik toen nog geen eens internet :S)
en kreeg ik binnen een week antwoord van Frank...ik was nu totaal verkocht, ben het nog steeds en tja........het inspireerd me ook bij het schrijven van eigen songs (vooral HTMAP en Souvenirs)

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2004, 20:31 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 20 Oct 2001, 01:00
Posts: 3852
Location: The Netherlands
whahahahah hoe jij het al vertelt :lol:

Ey leuk hoor sebas :D ::D:D:D

_________________
http://www.last.fm/user/o0nefertem0o


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2004, 17:28 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Mariska wrote:
whahahahah hoe jij het al vertelt :lol:

Ey leuk hoor sebas :D ::D:D:D

uehm... oké dan maris...:D

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2004, 17:54 
Offline
Always
Always

Joined: 02 Jan 2004, 22:28
Posts: 3060
Location: Ergens
Hoe oud zijn jullie allemaal? Ik heb altijd het idee, dat ik een van de jongsten ben tijdens de concerten. (Ben 23)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2004, 17:57 
Offline
King for a day
King for a day
User avatar

Joined: 22 Sep 2002, 18:36
Posts: 840
Location: Holland
Valt wel mee denk ik
Ik ben 29 (zucht...nog een half jaartje twintiger en dan..weehhhh :( )


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 15 Jan 2004, 19:55 
Offline
Always
Always
User avatar

Joined: 19 Dec 2001, 01:00
Posts: 4003
Location: Rotterdam, the only real Dutch Metropole.Our biggest tower will be 165 meters: ooooohhhhhh:)
Bunnypie wrote:
Hoe oud zijn jullie allemaal? Ik heb altijd het idee, dat ik een van de jongsten ben tijdens de concerten. (Ben 23)



moehahahahaha...nou, toch ben je nog zo'n 4á5 jaar ouder dan ik (18), dus t zal wel meevallen, ik heb namelijk ook altijd het gevoel dat ik de jongste ben....

_________________
Het zal wel weer off-topic zijn...
-----
I'm not obsessed, it's an hobby :D

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 277 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group